Nina Mikaelsen, markedsdirektør i Oda.

Nina Mikaelsen er ny markedsdirektør i Oda

Oda har ansatt Nina Mikaelsen som ny markedsdirektør i Oda Norge.

Publisert Sist oppdatert

Mikaelsen kommer fra stillingen som leder for merkevare og markedskommunikasjon i flyselskapet Norwegian.

– Oda er uten tvil en gamechanger i norsk dagligvare, men også i folks liv. Jeg er glad for å ha blitt en del av Oda-laget og ser frem til å bruke min erfaring fra Norwegian til å bidra til Odas vekst og utvikling, sier Nina Mikaelsen i en pressemelding.

I Oda får Mikaelsen ansvar for vekst og markedsføring, og for å drive arbeidet med å bygge og videreutvikle merkevaren Oda i Norge. 

Oda gikk over til å bli et lavprisselskap i 2021, og Mikaelsen mener at arbeidet med å fortsatt synliggjøre Oda som en lavprisaktør vil være blant hennes viktigste prioriteringer fremover. 

– Kjennskapen til Oda er høy. Jeg tror de aller fleste vet at Oda driver med hjemlevering av matvarer, når de ser en gul Oda-bil. Målet mitt er at enda flere skal vite at Oda også har de laveste prisene. Barnefamiliene trenger ikke velge mellom å spare tid eller å spare penger i dyrtiden. Hos Oda kan de få begge deler, sier Mikaelsen.

Mikaelsen har jobbet 10 år i Norwegian, der hun har hatt flere ulike lederroller innen markedsføring og merkevare, både globalt og i Norge.

Norgessjef i Oda, Kristin Thornes Woldsdal, sier planen er at Oda fortsatt skal vokse betydelig fremover, og at Nina Mikaelsen er rett person til å lede dette arbeidet.

– Jeg er veldig glad for å ha fått Nina med på laget. Ninas bakgrunn, kompetanse og ikke minst passion for Oda vil være en styrke for oss på vår videre vekstreise, der pris er viktigere enn noen gang, sier Woldsdal.

Powered by Labrador CMS