Pappa Morten Lervaag Jacobsen og Vilma (3 år) på fisketur utenfor Sandøya.
Pappa Morten Lervaag Jacobsen og Vilma (3 år) på fisketur utenfor Sandøya.

Sommerpraten:

Gambit-lederens største flause: – Da den hårete rumpesprekken min havnet i monitor på felles teamsmøte

Kreativ leder i Gambit skulle bare hjelpe datteren med NRK Super-appen.

Publisert

– Hva gjør du i sommer?

– Det blir en rolig norsk hyttesommer med familien, der jeg skal fylle opp energien og bli klar til en kreativ og produktiv høst. Fire ukers ferie fordelt mellom Folldal, Golsfjellet og Sandøya utenfor Tvedestrand. Vi skal kose oss med fiske, sykkelturer, god mat, bading og, mest for min egen del, masse FPV-droneflyging.

– Hvilken låt gir deg mest sommerfølelse?

– Tror det må bli Can’t stop this feeling med Justin Timberlake.

– Hvordan oppsummerer du 2021 i kommunikasjonsbransjen så langt?

– Oppløftende! Jeg er imponert over hvordan vi har klart å være kreative over Teams og hjemmekontor – men nå er det innmari godt å se at både vi folka og hele bransjen begynner å bli sosiale igjen. Sommeren er her, trinn tre av gjenåpningen har startet, sparringen med kolleger begynner å bli mer analoge, og frokostseminarene begynner å nærme seg en reell sosial frokost og ikke bare en digital asosial halvtime. Jeg tror kreativiteten får en skikkelig boost når vi nå får jobbet mer sammen igjen.

– Hvilken bransjeperson har imponert deg i år?

– Det er mange som imponerer meg, og oftest en gruppe personer mer enn enkeltindivider. Det er inspirerende når flere jobber sammen og skaper noe rått! Slik som Scream Media klarte under Spellemannsprisen. Med de begrensningene Covid-19 gav, produserte de innslag som rett og slett var en fryd for øyet og med tanke på hvor ungt Scream er, så har de tatt noen store steg i år. Kudos til Martin Litwicki og teamet hans i Scream.

– Hva er årets flause til nå?

– At ingen merkevarer tok ansvar og ble medsponsor til noe så viktig som #hevstemmen-sendingen til NRK. Det er trist. Jeg håper kampen mot rasisme blir et tema på lik linje med mange andre sosiale verdisyn, som merkevarer kan bruke posisjonen sin for å påvirke til det bedre.

– Hva er den største tabben du har gjort på jobb?

– Det flaueste i år i alle fall var da den hårete rumpesprekken min havnet i monitor på felles teamsmøte med kolleger og kunde da jeg snudde meg rundt for å hjelpe datteren på 4 år med å bytte video på NRK Super-appen.

– Hva er ditt beste råd til en som ønsker å lykkes i kommunikasjonsbransjen?

– Vær nysgjerrig. Sånn oppriktig. På både kunde, kolleger og de man skal snakke til. Da forstår man gullet i det andre ønsker å kommunisere. Også tar man til seg lærdom kjappere, som igjen vil bli veldig verdifullt for en selv senere. Selv de i utgangspunktet kjedeligste ting kan bli interessante dersom man er litt nysgjerrig og prøver å forstå mer.

Powered by Labrador CMS