Trygve husker ikke hvilket år bildet ble tatt, bare at han var skråsikker på at England kom til å vinne EM eller VM.
Trygve husker ikke hvilket år bildet ble tatt, bare at han var skråsikker på at England kom til å vinne EM eller VM.

#Sommerpraten

Noen velger Yoga for meditasjon – Trygve velger krabbefiske med hyssing og klype

– Hvis alt annet feiler så skal jeg åpne en krabbefiske-retreat der folk kan finne seg sjæl.

Publisert

I «Sommerpraten» stiller KOM24 en rekke personer i kommunikasjonsbransjen spørsmål om hva de gjør i sommer. I tillegg får vi blant annet høre hva deres beste sommerminne er, hvilken bransjeperson de mener man bør følge med på, og hvilke råd de vil gi til unge mennesker som ønsker å lykkes i bransjen.

I dag er det Trygve A. Tønnesen, kreatør i Geelmuyden Kiese, som svarer i Sommerpraten.

– Hva skal du gjøre i sommer?

– I sommer blir det først tre uker i Spania, før vi runder av ferien med 1 og en halv uke på familiehytta i Viksfjord, mellom Larvik og Sandefjord. Hele veien med kone og to gutter, og diverse innslag av familie og venner underveis begge steder.

– Hva er ditt beste sommerminne?

– Å ligge på brygga hele dagen, bade og fiske krabber. Sikkert de samme krabbene om igjen og om igjen. Jeg mener at krabbefiske, altså sånn med hyssing og klesklype (og den skal være av tre), nærmest er en form for meditasjon. Hvis alt annet feiler så skal jeg åpne en krabbefiske-retreat der folk kan finne seg sjæl.

– Favoritt-is gjennom tidene?

– Fra isdisken er det en toss-up mellom Snickers-is og Båtis. Lander nok på Båtis om jeg må velge. Men ingenting slår sitron-fløteisen på Ingri’s Isbar i Stavern. Da kan jeg fort ryke på en tre-kulers is bare med den.

– Nevn en bransjeperson å se opp for i fremtiden

– Her må jeg få hylle Sebastian Otterhals og Bendik Thun som nettopp representerte Norge (og GK) i Young Lions PR i Cannes. I utgangspunktet to politikerspirer fra PA-avdelingen vår, men som viste seg å være idérike fullblods konseptutviklere. Den kombo’en lover ekstremt godt for fremtiden!

– Uten å nevne noen fra ditt eget byrå, hva er den beste kampanjen du har sett til nå i år?

– Etter å ha tilbragt en uke på festivalpalasset i Cannes er det nesten for mye å velge mellom. Nike’s HOME kampanje, Adidas sin «Runner 321» og Bring Back 2011 for Oreo India var kanskje de absolutte personlige favorittene. Her hjemme er det vanskelig ikke å la seg imponere av alt Morgenstern får til med Finn.no 

– Hva er ditt beste råd til unge som ønsker å lykkes i kommunikasjonsbransjen?

– Det er jo så mange veier inn i bransjen vår, men om man først har fått foten innenfor så handler det i stor grad om mengdetrening, nesten uavhengig av disiplin tror jeg. Mas deg med på alt du kan av reelle oppdrag, spør om å få være med på opptak, send inn til alt studentkonkurranser. Vær nysgjerrig og ta initiativ. 

– Du må være med i et realityprogram. Hvilket velger du, og hvorfor?

– Hver gang jeg ser en eller annen reality så er jeg sikker på at jeg ville vunnet, så det kunne nesten vært hvilket som helst altså. Men tror han eldste sønnen min ville blitt aller mest fornøyd om jeg vant enten Kompani Lauritzen eller Forræder.

 

Powered by Labrador CMS