Herman Stormyr

Det morsomste Herman Stormyr gjorde i 2023 var å gifte seg spontant

Les om hvordan byrålederen skal feire jul og hva han håper blir de viktiste uttrykkene for 2023.

Publisert

KOM24 har stilt sju spørsmål til en rekke folk i kommunikasjonsbransjen om året som har gått, og hva de gjør denne julen.

I dag er det byråleder i WAL, Herman Stormyr, som svarer i julepraten.

– Hva gjør du i julen?

– Jeg skal feire julen sammen med kone, barn, tre søsken og deres barn på fjellet i Valdres.

– Hva står på middagsbordet på julaften?

– Der står det ribbe med tradisjonelt tilbehør og en generasjonssaus som jeg har arvet oppskriften på etter moren min.

– Hva vil du anbefale andre å lytte til/smake på/lese/se eller høre denne julen?

– Jeg anbefaler alle å se på romjulssjakk, det kan utrolig nok være både spennende og avslappende.

– Hva er det morsomste du har opplevd dette året?

– På privaten må det være at jeg spontant giftet meg.

Med WAL så er det mange fine høydepunkter, en etterlengtet tur med hele byrået, masse fine jobber med kundene våre, ANFO- og Gullblyanten priser, Epica shortlist og en del nye kunder som vi har vunnet.

– Hvilke tre bransjeuttrykk er du mest lei av, og hvilke tre tror du vil prege 2023?

– Det var vært mye fokus på Byron Sharp teori. Jeg er lei av debatten knyttet til den. Alle er jo egentlig enige om at vi skal lage reklame med høy avsenderidentitet som snakker om de tingene som er mest relevant (og kanskje underkommunisert) for å vokse merkevarer. Men det å få til det i kombinasjon med å få oppmerksomhet er fortsatt et suksesskriteria som får for lite oppmerksomhet. Da trenger man modige markedsavdelinger, skarpe kreatører, rådgivere som graver frem gode innsikter, designere med evne til å underbygge og formidle historier gjennom godt design og innholdsprodusenter som kjenner alle muligheter i alle formater.

Jeg håper de mest brukte bransjeuttrykkene i 2023 blir nærmere innovasjon og innsikt. Det er mer effektfullt å rekke opp hånda når man har noe smart og relevant å si.

– Hva er din spådom for kommunikasjonsbransjen i 2023?

– Norsk kommunikasjonsbransje vil sikkert oppleve en liten nedgang i etterspørsel som følge av lavkonjunkturen vi nå er inne i. Den skyldes igjen økte strømpriser, økte renter og generelt høy prisvekst som svekker kjøpekraft og da annonsørene sin økonomi og investeringsvilje, som er målet. Tenker at dette vil justere seg inn i løpet av 2023/2024 og tror derfor ikke det får for store konsekvenser for vår bransje.

Overskriftene derimot blir nok knyttet til klima, krig og korrupsjon, dessverre.

– Hva er ditt nyttårsforsett?

– Jeg har ingen nyttårsforsetter, jeg kverner over ting og tang hele tiden, så jeg trenger ikke et nytt år for å mobilisere forsetter.

Powered by Labrador CMS