Årets fokus er på kvinnelige forbilder, basert på innsikt som viser at mangel på kvinnelige rollemodeller er en barriere for økt økonomisk likestilling. Første gang #huninvesterer ble lansert var det Beyonces «Who run the world» som tonesatte kampanjen. Denne gang har vi en annen ikonisk artist: Sia med «Unstoppable».
Årets fokus er på kvinnelige forbilder, basert på innsikt som viser at mangel på kvinnelige rollemodeller er en barriere for økt økonomisk likestilling. Første gang #huninvesterer ble lansert var det Beyonces «Who run the world» som tonesatte kampanjen. Denne gang har vi en annen ikonisk artist: Sia med «Unstoppable».

DNB har med seg superstjerne i ny kampanje

Dette er femte gangen #huninvesterer-kampanjen rulles ut.

Publisert Sist oppdatert

    – Etter at Beyonce lot oss fjerne ordet «girls» i vår første #huninvesterer-kampanje, for å sette fokuset på hvem som virkelig styrer og eier verden, har vi hatt ikoniske, kvinnelige sangere som en del av satsingen, sier Aina Lemoen Lunde, divisjonsdirektør for Konsern Merkevare, Marked og Salg i DNB i en pressemelding. 

    Hun viser til at de har hatt blant andre Gwen Stefani, Robyn og Sigrid.

    – Derfor var det også stor glede når nr. 1 på ønskelisten vår, Sia, lot oss bruke «Unstoppable» for å tonesette den ukuelige holdningen til jentene i filmen, sier hun.

Tidligere har temaene vært blant annet investering, pensjon og gründerskap, men alltid med kapitalgapet mellom kvinner og menn, som underliggende tema. 

Dette er også hovedbudskapet i år, men der behovet for å få flere kvinnelige rollemodeller, løftes opp.

#huninvesterer handler om å gjøre flere bevisst på kapitalgapet, inspirere flere kvinner til å engasjere seg i økonomi, samt bygge kompetanse, gi verktøy og skape møteplasser. Med parolen: «Vi kan ikke styre verden, hvis vi ikke eier den».

Under #huninvesterer-satsingen har DNB lenge samlet forskning knyttet til barrierer for likestilling innen gründerskap, ledelse, eierskap og investering. 

– Innsikten viser blant annet at likestillingen hemmes av mangel på kvinnelige forbilder. Derfor handler årets kampanje om forbilder, for å bevisstgjøre, motivere og gi økt økonomisk kompetanse og erfaring, så vi kan skape endring som strekker seg til neste generasjon, sier Lemoen Lunde.

Det er TRY Reklame som står bak kampanjen.

Powered by Labrador CMS