– Jeg visste at dette var et spennende, fremtidsrettet og innovativt selskap med store ambisjoner, sier Ingrid Scheie om Salmon Evolution.

Ingrid Scheie har byttet ut meieri med laks

Forlater Q-meieriene etter ni år: – Når en unik mulighet dukket opp på hjemmebane så var det for spennende å ikke gripe muligheten.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Ingrid Scheie begynte som produktsjef i Q meieriene i 2013, før hun i 2017 gikk over i en markedssjef stilling. Etter ni år har hun takket for seg for å være Marketing Manager i Salmon Evolution.

– Jeg er opprinnelig fra Ålesund, så når en unik mulighet dukket opp på hjemmebane så var det for spennende å ikke gripe muligheten til å bli med på dette eventyret. Havbruksnæringen er en stor og fremtidsrettet næring, med stolte tradisjoner i Ålesund. Jeg fram til å bli en del av en næring som står for en betydelig del av norsk matproduksjon, forteller hun til KOM24.

Jobber etter et motto

Scheie ble kontaktet om stillingen i Salmon Evolution, som hun begynte i 1. april. Og hun kjente godt til selskapet før hun begynte.

Jeg visste at dette var et spennende, fremtidsrettet og innovativt selskap med store ambisjoner. Lakseoppdrett på land har mange fordeler både for miljøet og fisken. Også er laks supermat som er kjempesunt og smaker godt. Jeg er veldig glad i laks selv og håper jeg kan bidra til at enda flere får øynene opp for laks og ikke minst landbasert laks med dens fordeler både for oss og for miljøet.

Hovedkvarteret til selskapet ligger Elnesvågen nord for molde, men Humlung Scheie blir sittende i Ålesund der salgs- og markedsavdelingen skal etableres.

Jeg skal blant annet jobbe med å posisjonere og utvikle en merkevarestrategi for landbasert laks. Også blir det nok både intern og eksternkommunikasjon og andre oppgaver som kommer min vei. Jeg har alltid jobbet etter mottoet «ingen oppgave er for liten, ingen oppgave er for stor» som så langt har fungert veldig bra!

– Hjertet dunker ekstra for Q og Kavli

Etter ni år i Kavli konsernet ser hun på dette som en god mulighet til bruke den kunnskapen hun har tilegnet seg i løpet av karrieren, samt det å utvide horisonten litt.

– Jeg ser på meg selv som en kommersiell legning med et strategisk blikk. Min styrke ligger i fortolkning av forbrukerinnsikt som grunnlag for utvikling av nye produkter. Jeg har betydelig erfaring med å posisjonere og bygge sterke merkevarer. Jeg har også jobbet en del utvikling av nye konsepter – det utvikle en idé fra innsikt til marked, kommunikasjon og klima som jeg tenker er verdifullt inn i et selskap som skal produsere laks på en mer bærekraftig måte

Hun forteller at tiden i Kavli og hos Q-meieriene har vært fylt med spennende arbeidsoppgaver med en bratt læringskurve.

– Jeg gikk ut dørene klokere enn jeg kom inn, og jeg kommer til å savne alle de dyktige kollegaene mine, kulturen og selskapet. Det å jobbe for Kavlifondet hvor hver bitte lille innsats du legger ned fører til at noen andre får det litt bedre har vært helt unikt. Hjertet mitt dunker nok litt ekstra for Q og Kavli, så jeg anser meg nå som en stor fan som heier de fram fra sidelinjen.

Men nå ser hun fram til å være med på eventyret til Salmon Evolution.

Det at Salmon Evolution overfører de beste forholdene fra vann til land, med en ny innovativ teknologi for å sikre bærekraftig lakseoppdrett, er jeg sikker på er oppskriften på suksess. Jeg er imponert over alt de har fått til fram til nå og digger at de tenker nytt og litt utenfor boksen. Og jeg gleder meg veldig til den reisen jeg skal være med på videre.

Powered by Labrador CMS