Fra venstre: Pernilla Ivarsson (Head of Talent, NoA), Per Eric Johansen (Executive chairman, Inlead), Mikael
Jørgensen (Group CEO, NoA), Per Magne Espedal (CEO, Inlead), Thomas Høgebøl (Executive Chairman &
Founder, NoA) og Hanne Bismo Mustad (Head of Operations, NoA).
Fra venstre: Pernilla Ivarsson (Head of Talent, NoA), Per Eric Johansen (Executive chairman, Inlead), Mikael Jørgensen (Group CEO, NoA), Per Magne Espedal (CEO, Inlead), Thomas Høgebøl (Executive Chairman & Founder, NoA) og Hanne Bismo Mustad (Head of Operations, NoA).

Inlead blir en del av NoA

NoA (The North Alliance) har kjøpt opp det norske MarTech-selskapet Inlead.

Publisert

Byrånettverket NoA (The North Alliance) har kjøpt opp det norske MarTech-selskapet Inlead. Det kommer fram i en pressemelding.

Siden oppstarten i 1999 har Inlead, med base i Sandnes, levert forretningsløsninger innen markedsføring, salg og service, med spesialisering innen det skybaserte CRM-systemet Salesforce. 

Oppkjøpet skal styrke NoAs posisjon som det ledende nordiske byrånettverket innen data, teknologi og kreativitet.

– En ting er å vinne nye kunder, en annen ting er å beholde de mest lønnsomme kundene over tid. Der ser vi at miljøer som Inlead og deres verktøy som blant annet Salesforce ofte er nøkkelen til suksess. 

– Dette oppkjøpet markerer samtidig starten på NoAs tilstedeværelse på Vestlandet, og gir oss mulighet for å tilby kunder flere av våre tjenester i denne regionen, sier Thomas Høgebøl, grunnlegger og styreformann i NoA.

Inleads grunnleggere, Per Magne Espedal og Per Eric Johansen, ser også frem til å bli en del av NoA.

– Ved å bli en del av NoA-familien får vi enda større slagkraft innenfor våre satsningsområder, samtidig som vi kan tilby våre eksisterende og nye kunder et bredere spekter av tjenester innen strategi, kreativitet, data og teknologi, sier de. 

Inlead blir en del av NoA-byrået og Salesforce-ekspertene Axenon, som i dag har sitt hovedkontor i Stockholm.

Kjøpesummen vil ikke bli offentliggjort.

Powered by Labrador CMS