Katinka Oulie Rosbach er Medievikars første intern. Rekrutteringsbyrået og Katinka går inn i internshipet med åpent og nysgjerrig sinn

Medievikar med sin første intern

- Vi har ikke hatt intern før og går inn i det med et åpent og nysgjerrig sinn, men vi har allerede fått glede og nytte av dette etter bare noen få uker.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Rekruttering og bemanningsbyrået Medievikar annonserte i dag et internship for halvåret fram mot sommeren. Katinka Oulie Rosbach(28) fra Oslo skal i tiden framover jobbe med annonsering i sosiale medier, innholdsproduksjon og med flere spennende prosjekter.

Til KOM24 sier Rosbach at denne muligheten et svært betydningsfylt. Den praktiske erfaringen hun henter ved å jobbe med Medievikars egne markedsaktiviteter er gull verdt når hun skal søke jobb i fremtiden.

- Denne erfaringen er jeg helt sikker på at vil gjøre overgangen fra studiet til arbeidslivet lettere. Samtidig får jeg et bredere nettverk som jeg tar med meg inn i arbeidslivet.

MEDIEVIKAR: - Det har gått helt supert, selv om alt skjer fra hjemmekontor, meddeler Renathe Lund.

Rekrutterer og digital markedsfører Renathe Lund i Medievikar er stolt over å introdusere internshipet. Hun håper mange flere tør å ta sjansen på å ta inn interns, selv under pandemien.

- Vi som jobber med rekruttering til stillinger innen markedsføring, vet hvor viktig det er at man som markedsføringsstudent får muligheten til å prøve seg ut i arbeidslivet. Vi vil gjerne bidra til dette selv, sier Lund.

Kandidater som har fått praktisk erfaring gjennom internship kan ofte vise til flere eksempler på tidligere arbeid i rekrutteringsprosessene, noe Lund syns er positivt.

Drømmen om innholdsproduksjon

Akkurat nå er Rosbach i startfasen på et prosjekt som skal kombineres med eksamensprosjektet hun skal levere til sommeren.

- Dette ser jeg veldig frem til! Her kommer jeg til å få testet meg i flere felt innenfor digital markedsføring, hvor det blir både innholdsproduksjon, annonsering og evaluering av prosjektet.

Med et svennebrev som mediegrafiker har Rosbach god erfaring med innholdsproduksjon. Nå tar hun årsstudiet Digital Markedsføring ved Noroff, for å utvikle seg videre på vei mot drømmejobben som innholdsprodusent, skriver Medievikar i et innlegg på egne nettsider.

Powered by Labrador CMS