Maria T. Oljemark blir alltid glad av sjø, sommer og fine folk. Her fra en hyggelig fredagskveld i båten til en kollega i fjor sommer.

#Sommerpraten

Livestreamen gikk ikke helt etter planen for Maria OG JCP-teamet

– Dessverre endte vi med å sende ett utsnitt av personen som absolutt ikke egnet seg særlig godt på kamera. Heldigvis ble det bare vist live en gang og vi kunne redigere filmen i etterkant.

Publisert

I «Sommerpraten» stiller KOM24 en rekke personer i kommunikasjonsbransjen spørsmål om hva de gjør i sommer. I tillegg får vi blant annet høre hva deres beste sommerminne er, hvilken bransjeperson de mener man bør følge med på, og hvilke råd de vil gi til unge mennesker som ønsker å lykkes i bransjen.

I dag er det Account Director i JCP Event, Maria T. Oljemark som svarer i Sommerpraten.

– Har du pass?

–Åh ja! Når man endelig kan reise og oppleve verden igjen …!

– Hva skal du gjøre i sommer?

– Har akkurat ankommet Zadar etter ei litta melkerute med diverse flights og mellomlandinger. Ellers vil jeg befinne meg i Tønsberg med familie og venner, byen som etter min mening er Norges beste sommerby :) Der skal jeg nyte skjærgården og endelig Slottsfjellfestivalen igjen. Skal selvfølgelig også nyte Oslosommeren.

– Hva er ditt beste sommerminne?

– Det er altfor mange å ta av, men kan jo starte med det første. Det har jeg fra barndommen, da hytta til mormor og beste på Veierland var fylt til randen med barn og barnebarn. Vi sov ute på terrassen, bygde moseby, badet, syklet, seilte, spiste fersk fisk og blåskjell fra skjærgården, og så badet vi enda mer. Det føltes som om sommeren aldri tok slutt og at verden ikke eksistere utenfor den øya.

– Jeg har fortsatt en kjærlighet for vannet om sommeren, og befinner meg ofte ved eller på sjøen i ferien.

– Uten å nevne noen fra ditt eget byrå, hva er den beste kampanjen du har sett til nå i år?

– Det er flere å ta av, men synes det er verdt å nevne kampanjen i forbindelse med sponsoratet DNB har inngått med vinnelandslaget som en forlengelse av #huninvesterer, hvor sponsoratet skal bidra til å ikke bare dekke kapitalgapet mellom kvinner og menn, men også «oppmerksomhetsgapet». Jeg synes det er imponerende hvordan DNB bruker sitt sponsorat til og bidra med å løse samfunnsutfordringer som dette.

– Nevn en bransjeperson å se opp for i fremtiden.

– Jeg tror ikke det bare er en person vi skal se opp for i fremtiden. Det er mange unge mennesker som om kort tid vil ha en uvurderlig kompetanse for kommunikasjonsbyråene her til lands. I JCP Event kan jeg innrømme at det er flere både på vei inn i byrået og som allerede er en del av byrået, som etter min mening vil være med å prege event- og kommunikasjonsbransjen de neste årene.

– Når tryna du sist på jobb?

– Hmmm …. må vel være under livestream av digitalt event i starten av pandemien hvor vi hadde storfint besøk fra regjeringen og mottatt tydelige restriksjoner på hvilke kamerautsnitt vi skulle ha på denne personen. Vi er opptatt av å ikke være redd for å prøve og feile, utvikling og gi folk en sjanse. Nettopp det gjorde vi også med produksjonsteamet denne dagen. Dessverre endte vi med å sende ett utsnitt av personen som absolutt ikke egnet seg særlig godt på kamera. Heldigvis ble det bare vist live en gang og vi kunne redigere filmen i etterkant. Læringen kom, om ikke annet, godt med i oppstarten av JCP Studios.

– Hva er ditt beste råd til unge som ønsker å lykkes i kommunikasjonsbransjen?

– Ta valg basert på det som faktisk engasjerer målgruppen. Ikke vær redd for å prøve og feile, det er det som kan gi de beste resultatene og god utvikling.

– Sett deg personlige mål som gir deg energi og gå mot målet i godt samspill med andre. Veien kan blir utfordrende, men husk at det også skal være gøy!

Powered by Labrador CMS