I år skal Jørgen Kjensli Moe, feire julen langt unna Norge. Her fra hytta i starten av mars.

Julepraten 2022:

I år bytter Jørgen ut ribba med surf & turf

Og er ellers godt forberedt for et tøffere 2023: – Jeg blir ukentlig truet med sparken av Tore Woll, så jeg er på en måte rustet for alle permitteringsvarsler som måtte komme.

Publisert

KOM24 har stilt sju spørsmål til en rekke folk i kommunikasjonsbransjen om året som har gått, og hva de gjør denne julen.

I dag er det kreatør i Tante Randi Reklamebyrå, Jørgen Kjensli Moe, som svarer i julepraten.

– Hva gjør du i julen?

– Markerer selvfølgelig fødselsdagen til Jesusbarnet. Det pleier å innebære halvparten av «Tre nøtter til Askepott» og spise mølje på gården til tremenningen. På kvelden er det mat og drikke og litt kødding sammen med foreldre, søsken, onkler, tanter, fettere og kusine. Første juledag er det nye runde med gilde hos besteforeldre, før vi ramler ut på et lokalt vannhull på Nesodden, enten Flasken eller Granbar, for å treffe lokale legender og andre venner. MEN, i år utgår alt dette, for skal jeg til Australia, og det blir digg, bare på en helt annen måte.

– Hva står på middagsbordet på julaften?

– Det flotteste porselenet i familiens eie pluss ribbe av svin med tilbehør. MEN, i år blir det sikkert «surf&turf», som de pleier å si Down Under.

– Hva vil du anbefale andre å lytte til/smake på/lese/se eller høre denne julen?

– På generelt plan vil jeg anbefale alle å lytte til hjertet sitt. Utover det er mitt tips å ikke se alle Harry Potter filmene, for de varierer stort i kvalitet, og er det egentlig julefilmer? Prøv heller The Bear, den så jeg i høst og den synes jeg var veldig kul, og den handler ikke om julen.

– Hva er det morsomste du har opplevd dette året?

– Som nyansatt i reklamebransjen så må jeg si at det var veldig morsomt å bli ansatt i reklamebransjen.

– Hvilke tre bransjeuttrykk er du mest lei av, og hvilke tre tror du vil prege 2023?

– Noe jeg har hørt mye er «seks sekundern», «innsikt» og «smyfe». Tipper «smyfe» er kommet for å bli, så skal vi sikkert høre mye om «tre sekundern» fremover, også kan det hende vi klarer å skille mellom statistikk og innsikt i 2023.

– Hva er din spådom for kommunikasjonsbransjen i 2023?

– Jeg tror det at det kommer til å ha identisk utvikling som boligmarkedet, ned mellom 4 og 7 prosent. Jeg blir ukentlig truet med sparken av Tore Woll, så jeg er på en måte rustet for alle permitteringsvarsler som måtte komme.

– Hva er ditt nyttårsforsett?

– Spise mindre ute, kanskje trene litt oftere. Utover det vil jeg prøve å holde den samme koken som holdt meg varm i 2022.

Powered by Labrador CMS