– Julen for meg handler om å være på fjellet med familien og logge nok dager med fokus på langrenn, badstue, middag og peis.

Julepraten 2022:

Aleksander tror neste år blir «bedre enn vi fryktet»

Og spår at uttrykket «usikre tider» blir en gjenganger i forbindelse med generell beslutningsvegring.

Publisert

KOM24 har stilt sju spørsmål til en rekke folk i kommunikasjonsbransjen om året som har gått, og hva de gjør denne julen.

I dag er det Client Service Director i NORD DDB, Aleksander Hetland, som svarer i julepraten.

– Hva gjør du i julen?

– Julen for meg handler om å være på fjellet med familien og logge nok dager med fokus på langrenn, badstue, middag og peis.

– Hva står på middagsbordet på julaften?

– Det vet jeg ikke enda, jeg er ganske lite tradisjonell i matveien så det blir stort sett diskutert og landet noen dager på forhånd.

– Hva vil du anbefale andre å lytte til/smake på/lese/se eller høre denne julen?

– Anbefalingene mine stammer fra en personlig ambisjon om å bruke julen til å lande etter en over gjennomsnittlig hektisk høst. Jeg tenker derfor å lytte til musikk jeg vet jeg liker, lese skjønnlitteratur, se på noen velproduserte dramaserier og smake meg gjennom en god del av juleølet på polet. Anbefaler noe liknende til de i cirka samme situasjon.

– Hva er det morsomste du har opplevd dette året?

– Det morsomste personlig var nok å få teste meg ut på parketten i årets «Skal vi danse», i en herlig miks av nerver, mestring og treningsgiv Faglig er det morsomste å jobbe sammen med flinke folk

– Hvilke tre bransjeuttrykk er du mest lei av, og hvilke tre tror du vil prege 2023?

Content (en litt vag sekkepost jeg mener bør nyanseres – er ikke det meste som produseres egentlig innhold?), ellers: learnings og note-to-self (de to siste er mest note to self, en personlig påminnelse på å bli mer presis i språket). Med tanke på neste år velger jeg å gå for generelle fremfor tekniske bransje-uttrykk: «usikre tider» blir nok en gjenganger spesielt i forbindelse med generell beslutningsvegring, «hvordan går det hos dere egentlig?» mellom byråene for å finne ut hvordan man egentlig ligger an i disse «usikre tider» utover dette er jeg alltid optimistisk og tror at «bedre enn vi fryktet» vil bli en gjenganger.

– Hva er din spådom for kommunikasjonsbransjen i 2023?

– «Bedre enn vi fryktet»

– Hva er ditt nyttårsforsett?

– Lære meg noe nytt, helst gjennom å jobbe med enda flere flinke folk som kan mer og er smartere enn meg.

Powered by Labrador CMS