Pål Drage

Julepraten 2023:

Pål tror 2024 vil være et modningsår for AI

– For meg er AI nå en hest i full galopp, uten rytter - men at 2024 blir året hvor rytteren setter seg tydelig på plass i salen.

Publisert

KOM24 har stilt sju spørsmål til en rekke folk i kommunikasjonsbransjen om året som har gått, og hva de gjør denne julen.

I dag er det senior kommunikasjonsrådgiver Pål Drage som svarer i julepraten.

– Hva gjør du i julen?

– Julen er tid for å gå i lavt gir. Hvilket betyr mye familietid, tid til å treffe familie som man ikke så ofte ser, og selvfølgelig god og fetende mat. Det blir også tid til å treffe svigermor, til og med...

– Hva står på middagsbordet på julaften?

– Vår familie har røtter fra en liten bygd i Hardanger, og er nærmest programforpliktet til å ha pinnekjøtt på julaften. Røkt, naturligvis. Og min mors deilige karamellpudding for å avrunde det hele. Så da er kaloriinntaket og gode smaker, mer enn godt nok ivaretatt.

– Hva vil du anbefale andre å lytte til/smake på/lese/se eller høre denne julen?

– Nå mener jeg man generelt bør være varsom med å anbefale så mye til andre. Men for meg blir jula litt varmere med stemmen til Nat King Cole. Ellers så har jeg blitt ganske god på å finne unnskyldninger for å unngå Love Actually

– Hva er det morsomste du har opplevd dette året?

– Jeg er usikker på om ordet morsomt er riktig, men for meg var det å fri til sin kjære en god opplevelse

– Hva skal du bli bedre til neste år?

– Når man blir voksen, så blir man flinkere til å gjøre hva man vil. Men da må man også finne ut hva man vil. Så det blir fokuset.

– Hva er din spådom for kommunikasjonsbransjen i 2024?

– Bruken av AI er en spennende reise for alle i kommunikasjonsbransjen. Men jeg tror 2024 vil være et modningsår for AI, hvor ikke bare mulighetene, men også begrensningene blir mer fremtredende. For meg er AI nå en hest i full galopp, uten rytter - men at 2024 blir året hvor rytteren setter seg tydelig på plass i salen. Jeg vet ikke om det er en spådom - kanskje mer et håp, men jeg tror også at 2024 blir et år hvor man i større grad inkluderer verdien av å benytte redaktørstyrte medier som et kvalitativt beslutningsgrunnlag for medievalg hos reklamekjøperne og mediebyråer.

– Hva er ditt nyttårsforsett?

– Prøve det jeg ikke kan, eller har gjort før.

Powered by Labrador CMS