Lisa Løseth i Ror kommunikasjonsbyrå og Siri Borthen Flatås i SpareBank 1 SMN har samarbeidet for å skape kampanjen som skal gi tilbake til folket.
Lisa Løseth i Ror kommunikasjonsbyrå og Siri Borthen Flatås i SpareBank 1 SMN har samarbeidet for å skape kampanjen som skal gi tilbake til folket.

– Det er en fjær i hatten for oss å få jobbe med en så etablert merkevare som SpareBank 1 SMN

– Å få folk i Midt-Norge til å skjønne at de faktisk eier en bank, er noe vi tror kan vekke oppsikt. Vanlige folks stemmer kommer til å løftes opp og frem.

Publisert Sist oppdatert

SpareBank 1 SMN skal gi overskuddet tilbake til folket, og nå ønsker de innspill fra samfunnet hva pengene skal gå til. I den anledning har de hyret inn gründerbyrået Ror til å løse kommunikasjonen for prosjektet.

– Vår største medeier er folket som bor i Midt-Norge. Derfor gis flere millioner av bankens overskudd tilbake til lokalsamfunnet. Nå håper vi at flest mulig kommer med innspill for hvordan vi skal bruke pengene, forteller områdeansvarlig for samfunnsutbytte, Siri Borthen Flatås i SpareBank 1 SMN.

Gründerbyrået Ror står bak konseptet «Du er en av oss - sammen skal vi få ting til å skje» og har brukt vinteren til utarbeide kampanjen både internt og eksternt for banken.

Løfter folkets stemme

– Det er en fjær i hatten for oss å få jobbe med en så etablert merkevare som SpareBank 1 SMN. Å få folk i Midt-Norge til å skjønne at de faktisk eier en bank, er noe vi tror kan vekke oppsikt. Vanlige folks stemmer kommer til å løftes opp og frem, og det kommer uttakene fremover også til å gjenspeile, sier Lise Dragland. Hun har vært i kreativt team på kunden sammen med Lisa Løseth.

Kampanjen vil komme med flere faser i løpet av 2021. SpareBank 1 SMN er godt fornøyd med hvordan konseptet er blitt mottatt.

Kampanjen «Du er en av oss» går nå bredt ut med både print, kinoreklamer, sosiale medier og på egne kanaler.
Kampanjen «Du er en av oss» går nå bredt ut med både print, kinoreklamer, sosiale medier og på egne kanaler.

– Ror kommunikasjonsbyrå har gitt oss et konsept som hele organisasjonen vår omfavner. Vi ser at kampanjen hjelper våre rådgivere med å få frem overfor kundene hvorfor de bør velge oss som bank, megler og regnskapshus. Det handler om hvem vi er og hva vi bidrar til i regionen.

Nytt språk

SpareBank 1 SMN har jobbet tett med byrået hele veien, og er spesielt fornøyd med at Ror har gitt dem et nytt språk som gjør at de har gått fra å snakke til kunder, til å henvende seg til sine medeiere.

– Det gjør vår rolle mer interessant for flere, forteller Borthen Flatås.

– Det har vært utrolig gøy å få gå løs på en så stor utfordring fra SpareBank 1 SMN. Samfunnsutbytte er kanskje ekstra viktig i år som følge av pandemien, så vi er veldig spente på hvilke innspill som kommer inn, og synes det har vært en fantastisk fin jobb å kunne bidra på, avslutter Løseth.

Filmene er produsert av Helmet produksjonsselskap, mens Øystein Hermstad har bistått på foto.

Powered by Labrador CMS