(f.v) Daglig elder Kjerstin Tollefsrød i LudensGruppen. Her er hun avbildet sammen med Line Fauchald og Stian Bakkane.

Media Bergen kjøper Oslo-baserte LudensGruppen

– Gjennom Media Bergen-oppkjøpet blir vi del av et stort og ambisiøst nettverk.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Onsdag skriver Finansavisen at Media Bergen gjør et «strandhugg i Oslo» ettersom de nå kjøper 70 prosent av aksjene i kommunikasjons- og teknologiselskapet LudensGruppen.

LudensGruppen holder til i hovedstaden, og i følge deres egen nettside satser de sterkt på programvareutvikling. De siste fem årene har selskapet investert mer enn 20 millioner i egenutvikling, og resultatet er fire softwareprodukter.

Byrået teller per i dag 21 ansatte.

Etter det Finansavisen erfarer priser transaksjonen selskapet til rundt 7 millioner kroner.

– Ambisiøst nettverk

I en melding fra Media Bergen Gruppen sier konserndirektør Magnar Øyhovden at Ludens Gruppen «blir et aktivt og kraftfullt tilskudd til fellesskapet vårt.

I samme melding sier daglig leder Kjerstin Tollefsrød følgende:

- Som et 360 kommunikasjonsselskap ønsker vi hele tiden å være i bevegelse og å ta til oss ny kunnskap og nye ideer. Ideer som vi igjen kan benytte til å videreutvikle våre produkter til beste for våre kunder. Gjennom Media Bergen oppkjøpet vil vi bli del av et stort og ambisiøst nettverk. Sammen vil vi øke vår kunnskap og kompetanse. Et større miljø gjør oss også bedre rustet til å håndtere økende forespørsler fra våre kunder. Sammen med Media Bergen vil vi rette oss mot nye kunder og markeder, sier Tollefsrød.

Media Bergen er en skandinavisk byrågruppe med selskaper innen forreklame, kommunikasjon og teknologi. I gruppen finner man blant annet byråer som Per Høj, Apriil, Oktan og Navigator. Gruppen har en samlet omsetning på ca 350 mill, og 300 ansatte.

Media Bergen-bygget i Bergen.
Powered by Labrador CMS