– Redaksjonene gjør allerede en stor innsats for å løfte kvinner. Nå mener vi tiden er moden for at kommersielle aktører også tar tydeligere posisjon på dette området, sier daglig leder i Schibsted Partnerstudio, Mikaela Folkestad.

Schibsted Partnerstudio med stor kvinnesatsing

– Mange av de viktigste stemmene innen kvinnetematikk blir ikke hørt godt nok. Nå skal vi gi annonsører en felles arena med vår satsing, sier Partnerstudio-sjefen.

Publisert

Norske kvinners liv og utfordringer i hverdagen taper ofte kampen om oppmerksomhet i norske medier. Derfor ønsker Partnerstudio nå å gi små og store merkevarer en kommersiell arena der de kan lage troverdig innhold om og til kvinner, heter det i en pressemelding.

– Redaksjonene gjør allerede en stor innsats for å løfte kvinner. Nå mener vi tiden er moden for at kommersielle aktører også tar tydeligere posisjon på dette området, sier daglig leder i Schibsted Partnerstudio, Mikaela Folkestad, om den nye kvinnesatsingen.

Hun utdyper:

– Mange av de viktigste stemmene innen kvinnetematikk blir ikke hørt godt nok, blant annet fordi de ikke har midlene til å kjøpe de mest synlige reklameplassene. Nå skal vi gi annonsører en felles arena med vår satsing, og berike Schibsteds medier med mer innhold som er relevant for kvinner, forklarer hun.

Satsingen har som mål å tilgjengeliggjøre Schibsteds distribusjonsflater for merkevarer, bedrifter og organisasjoner som setter kvinners interesse først.

– Troverdighet, kunnskapsbygging og glimt i øyet er nøkkelord. Vi mener at godt kommersielt innhold går hånd i hånd med det å skape effekt for annonsørene.

Fortsatt holder byrålederen kortene tett brystet, men lover at lanseringen ikke er langt unna.

– Teamet jobber på spreng med å ferdigstille produktet, og kundene våre har nærmest rent ned dørene her for å sikre seg en plass. Det sier sitt om hvor viktig, og etterlengtet denne arenaen er, avslutter Folkestad.

Lanseringen er planlagt før sommeren.

Powered by Labrador CMS