Stian Johnsen i Kontent skal på øyhopping i Hellas i sommer.

#Sommerpraten

Stian skulle bare bruke 10 000 kroner på en kampanje på Facebook, så trykket han feil

Kunden fikk enormt med trafikk, men prisen ble høy.

Publisert

I «Sommerpraten» stiller KOM24 en rekke personer i kommunikasjonsbransjen spørsmål om hva de gjør i sommer. I tillegg får vi høre litt om hvilke tabber vedkommende selv har gjort på jobb og hvilke råd de vil gi andre som ønsker lykkes i bransjen.

I dag er det byråsjef i Kontent, Stian Johansen som svarer på sommerpraten.

– Har du pass?

– Ja, jeg fornyet passet mitt rett før pandemien startet, så jeg har mange år igjen før jeg trenger å tenke på det igjen.

– Hva skal du gjøre i sommer?

– Denne sommeren kickstarters i Kragerø i starten av juli da jeg skal i bryllup til en kompis. Deretter blir det øyhopping (Athen-Paros-Naxos-Santorini) i Hellas i nesten 3 uker.

– Hva er ditt beste sommerminne?

– Er noen år siden dette, men må bli de turene vi tok til Danmark når jeg var yngre. Road trip fra Norge til Danmark hvor vi bodde på campingplasser rett ved fornøyelsesparkene. Vi kunne høre skrikene fra de som tok berg og dalbanen. De andre dagene gikk med til å nyte livet på de lange strendene i Danmark.

Uten å nevne noe fra egen arbeidsplass, hvilken kampanje har imponert deg så langt i år?

– Jeg syns konseptet som Preben Carlsen har initiert med Good Sports er helt rått. Kort fortalt går det ut på skape en inkluderende og bærekraftig barneidrett som gjør det enkelt for idrettslag å levere alt utstyret barna trenger med ombruk inkludert. Dette kan bidra til at flere barn får mulighet til å drive med idrett, så jeg håper dette vil bli populært.

– Nevn en bransjeperson å se opp for i framtiden

– Det blir for vanskelig å nevne en enkelt person her. Jeg tror det er viktig å se opp til flere personer i bransjen. Det er i hvert fall flere personer som motiverer meg når jeg ser hva de lykkes med til daglig.

– Når tryna du sist på jobb?

– Det må være første året til Kontent (2018) hvor vi skulle booste en influencerkampanje på Facebook. Summen som var satt av var 10K, men ved en feil klarte vi huke av noe slik at denne summen ble repetert flere ganger over en viss periode. Kostnaden ble høyere enn buesjettert, men vi kan trygt si kunden ble fornøyd med trafikken de fikk levert.

– Hva er den største tabben du har gjort på jobb?

– Det må nesten være det jeg nevnte over. Selv om vi var flere involvert her, burde jeg fanget opp dette siden jeg satt med økonomien her.

– Hva er ditt beste råd til en som ønsker å lykkes i kommunikasjonsbransjen?

– Finn den bedriften som gir deg rom til å utvikle deg videre. Ikke vær redd for å ta plass og husk at alle gjør feil noen ganger.

Powered by Labrador CMS