SMFBs byråleder Kristian Schøning-Kristiansen kan fortelle at 2021 vil bli et år med betydelige investeringer i utviklingen av byrået.. F.v. Gudleiv Bjørklund, Oscar Michaelsen, Kristian Schøning-Kristiansen, Charlotte Mjaaseth, Stine Langehaug og Fredrik Melby.

SMFB tapte byråinntekter i fjor

Byråets inntekter falt fra 140 til 120 millioner kroner på ett år.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Byrået SMFB hadde en omsetning på 120,4 ,millioner kroner i 2020, noe som er en nedgang fra 140 millioner året før.

Driftsresultatet endte på 2,1 millioner kroner, ned fra 10,2 millioner kroner i 2019, en nedgang på 82,7 prosent.

Byrået viser til en byråinntekt på 73,3 millioner kroner fra 90 millioner kroner i 2019.

Det opplyser byrået i en pressemelding tirsdag.

Daglig leder i SMFB, Kristian Schøning-Kristiansen legger ikke skjul på at det har vært et tøft år:

– 2020 var et krevende år for oss. Som de fleste andre opplevde vi en naturlig reduksjon i aktiviteter hos en rekke av våre kunder på grunn av korona. Samtidig rammet også Gresvig konkursen oss hardt.

Schøning-Kristiansen kan imidlertid fortelle at de har brukt de siste månedene godt.

– Vi har brukt tid på å videreutvikle byrået, strategien, prosesser, produkter og tjenester.

Byrålederen melder at fusjonen med Frank har bidratt til å styrke satsningen på design.

– Med ankomsten av flere flinke folk fra Frank har dette bidratt til å styrke tilbudet på design ytterligere. Sammen med en sterk kreativ avdeling har vi utvidet et tverrfaglig kreativt miljø som virkelig leverer helhetlige og flate-uavhengige løsninger, sier Schøning-Kristiansen.

Powered by Labrador CMS