Marlen Davidsen, Brand Director, Maria Aasen, Managing Director og Anna Manner, COO, kan se tilbake på et bra 2023 for Patriksson.
Marlen Davidsen, Brand Director, Maria Aasen, Managing Director og Anna Manner, COO, kan se tilbake på et bra 2023 for Patriksson.

Rekordår for Patriksson i Norge

Økte salgsinntektene med 36 prosent i 2023. 

Publisert

– Det har vært et bra år for oss i Patriksson Norge i 2023. Vi har ikke bare vokst merkbart, men også spisset tilbudet vårt med nye tjenester, sier Maria Aasen, daglig leder for Patriksson i Norge, i en pressemelding.

Byrået har hatt flere tøffe år i Norge, men i 2023 snudde ting for dem.

Omsetningen til Patriksson vokste med 34 prosent i 2023 til 18,8 millioner kroner. 

Byråinntekten vokste med 15 prosent til 10,2 millioner kroner, og selskapet viser til en solid EBITDA-margin på 20,5 prosent i 2023.

EBITDA endte på 2,1 millioner kroner.

Selskapet har væt i Norge i over ett tiår, men siden de etablerte seg under merkevaren Patriksson Communications oppstarten i desember 2016 har de gått i minus i de aller fleste år og har hatt et samlet negativt driftsresultat på 1,8 millioner kroner.

Flere ganger har egenkapitalen vært tapt og de har vært nødt til å gjøre gjeldskonvertering.

2022 ble et bra år for byrået og veksten har fortsatt inn i 2023.

– Dette er en utvikling som ikke kommer av seg selv, men av strategiske satsinger i de siste årene. Vi har et fantastisk team, med Anna Manner, COO, og Marlen Davidsen, Brand Director, i spissen, som har vært med i lengre tid, bygget sterke kunderelasjoner og drevet utviklingen av vårt tilbud, fortsetter Aasen.

Patriksson i Norge representerer Louis Vuitton, Moët Hennessy, Dior og Loewe. 

I tillegg til de globale merkevarene så jobber Patriksson også med lokale norske og skandinaviske kunder som Scandinavian Photo, Promenaden/ Steen & Strøm, GANT, O.A.D., Pearl Octopuss.y, J. Lindeberg og Oscar Jacobson. 

Siden årsskiftet har Patriksson ansatt to nye medarbeidere og de ser store vekstmuligheter fremover. 

– Vi fokuserer i enda større grad på samarbeid med sportsutøvere, musikere, gamere, andre typer av VIPs, VICs, innkjøpere og gründere. Med de andre Patriksson-kontorene i Stockholm, København og Paris i ryggen så er vi en sterk aktør på det norske markedet, med en stor kreativ drivkraft, avslutter Aasen. 

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS