Går fra fisk til bil: Malin er ny markedsdirektør i Møller bil

– Vi så etter en markedsdirektør med solid marketing- og forretningskompetanse og grunnleggende forståelse for hele verdikjeden, samt erfaring fra digitalisering. Det får vi med Malin.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Det sier administrerende direktør Sverre Helno, i Møller Bil.

Han har nylig ansatt Malin Valdal Corneliussen, som ny markedsdirektør i Møller Bil.

– Jeg gleder meg til å starte i Møller Bil og ser på denne jobben som en av de aller mest spennende kommersielle stillingene i det norske markedet, det sier Malin Valdal Corneliussen, i en pressemelding, fredag formiddag.

Del av ledergruppen

Hun kommer fra jobben som markedsdirektør i Findus/ NOMAD der hun hadde ansvaret for kommunikasjon, PR og samfunnskontakt, innovasjon og portefølje.

Markedsdirektøren rapporterer til administrerende direktør i Møller Bil og vil være en del av ledergruppen. Malin Valdal Corneliussen vil ha ansvar for videreutvikling av Møller Bil brand, lede marketingarbeidet og sørge for strategisk marketingarbeid i ledergruppen.

Tidligere har hun vært markedssjef Drikke i TINE, senior merkevaresjef for YT, merkevaresjef Jarlsberg og Norvegia og produktsjef Jarlsberg.

Malin Valdal Corneliussen har Master in Management, Management studies fra Macquarie University, i Sydney, Australia, er siviløkonom fra University of Strathclyde i Glasgow, dessuten har hun marketing, økonomi, organisasjon, finans med mer fra Handelshøyskolen BI.

– Digitalt hjerte

– Malin Valdal Corneliussen er en leder med digitalt hjerte og solid kompetanse innen markedsføring, kommunikasjon, merkevarebygging og myndighetskontakt. Hun har erfaring fra tunge norske og internasjonale merkevarebedrifter innen B2C og B2B, de siste årene som markedsdirektør i Findus, sier adm. dir Sverre Helno, Møller Bil i pressemeldingen.

Henlo sier han gleder seg til å jobbe med Corneliussen.

– Vi så etter en markedsdirektør med solid marketing- og forretningskompetanse og grunnleggende forståelse for hele verdikjeden, samt erfaring fra digitalisering. Det får vi med Malin, sier Helno.

Powered by Labrador CMS