Marius Vestlien Hansen ser fram til nye oppgaver i NXT.
Foto: NXT
Marius går fra TRY til NXT: – Jobber tettere med kundene
Marius Vestlien Hansen (25) er ny Performance Marketing Manager i reklame- og markedsføringsbyrået NXT.
Marius Vestlien Hansen kommer fra TRY Opt, der han hadde samme tittel. Men hos NXT forventer han at oppgavene blir litt annerledes.
– De viktigste oppgavene blir å jobbe med og utvikle en digital strategi for NXT sine kunder. Samtidig vil jeg også være med på å utforme og optimalisere annonser på sosiale medier og i søkemotorer, forteller Hansen til KOM24.
– Hvilke egenskaper har du som passer til denne jobben?
– Jeg er jo på en måte født midt i den digitale utviklingen. Så jeg er god på sosiale medier og søkemotormarkedsføring. I tillegg er jeg analytisk, og jeg går fram på en systematisk måte som gjør at ting som regel pleier å gå bra.
En litt bredere rolle
Hansen trivdes også i jobben hos TRY, men ser nå frem til å vokse videre sammen med sine nye kolleger i NXT.
– I utgangspunktet var det en vanskelig avgjørelse å forlate TRY. Det er en stor og fin arbeidsplass som gir mange muligheter. Men NXT er også et fremoverlent selskap, med en bærekraftig filosofi. TRY var et flott byrå å jobbe for, så det var på ingen måte derfor jeg byttet. NXT har utviklet seg positivt både kunde- og omsetningsmessig, og har gått fra å være et rent reklamebyrå til å levere kommunikasjon i alle kanaler.
Han sier også at han vil få en mer omfattende rolle i sin nye jobb.
– I TRY var jeg performance-spesialist, og fokuset mitt var veldig mye på sosiale medier. Nå får jeg jobbe bredere med digital markedsføring i et mindre byrå, og jeg får jobbe med flere ulike og spennende kunder. Her kommer man også tettere på kundene.