For første gang gir Pinterest skaperne muligheten til å tjene penger på eget, når de tillater både merking av ide-pins med produkter som kan kjøpes og partnerskap med andre merkevarer og sponsorer.
For første gang gir Pinterest skaperne muligheten til å tjene penger på eget, når de tillater både merking av ide-pins med produkter som kan kjøpes og partnerskap med andre merkevarer og sponsorer.

Pinterest sin nye oppdatering lar brukeren tjene på innholdet

– Vi vil fortsette å jobbe for at brukerne kan bygge opp egen virksomhet og finne suksess på Pinterest.

Publisert

I sin nyeste oppdatering vil Pinterest tilby en hjelpende hånd til skapere som ønsker å kommersialisere innleggene sine med produktmerking og betalte partnerskap.

Det skriver The Drum.

Med endringen gjør plattformen det mulig for skapere å bygge egen virksomhet, samtidig som de hever egen profil og merkevare.

– Skaperne er sentrale i vårt oppdrag å gi alle inspirasjonen til å skape et liv de elsker, og vi vil fortsette å jobbe for at brukerne kan bygge opp egen virksomhet og finne suksess på Pinterest, sier Aya Kanai, leder for innhold og skapersamarbeid i Pinterest.

Kobler varene direkte til forhandler

Den nye funksjonen fører til at grensen mellom bildedelingsplattform og shoppingkatalog blir mindre, og merkevare og publikum kommer nærmere hverandre.

Alle som har en forretningskonto kan nå tjene på innholdet de legger ut. Ved å koble varene direkte til forhandlerens nettsted fjernes grensen mellom inspirasjonspunkt og en kjøpsbeslutning.

I den siste tiden har Pinterest vokst stort. Den økende veksten er bygget på tillit, der 64 prosent av brukerne setter sin lit til at plattformen gir gode og ærlige ideer, tips om produkter og tjenester.

Begrenset tilgang

77 prosent av ukentlige Pinners oppdager nye merker gjennom plattformen.

Pinterest er stedet der skapere med inspirerende og handlingsrike ideer blir oppdaget. Den siste oppdateringen gir skapere muligheten til å nå millioner av kunder på plattformen og tjene penger på arbeidet deres. Skaperne fortjener å bli belønnet for inspirasjonen de leverer til sine følgere, og salget de driver for merkevarer, sier Kanai til The Drum.

Betaproduktet er tilgjengelig for alle forretningskontoer i USA og Storbritannia, med designet vil også komme til andre områder de neste månedene.

Betalte partnerskap er i mellomtiden live for utvalgte partnere i USA og Storbritannia, samt utvalgte europeiske og latinamerikanske nasjoner.

Powered by Labrador CMS