Coca-Cola er én av merkevarene som dropper å reklamere under årets SuperBowl-finale. Foto: Berit Roald / NTB

Korona får flere store merkevarer til å droppe Super Bowl

Pepsi, Coca-Cola og Budweiser står over denne gangen.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Søndag 7. februar er det Super Bowl, og det som ofte blir omtalt som «reklamens julaften» vil i år bli droppet av flere store merkevarer.

Krisesituasjonen som koronapandemien har satt verden i har ført til at blant annet Coca-Cola, Pepsi og Budweiser dropper å annonsere under årets kamp.

Resumé skriver at Budweiser i stedet legger pengene på reklameorganisasjonen Ad Council, som jobber med å produserer informasjon til publikum om koronaviruset. De vil gi ut en 90-sekunders reklamefilm for digitale plattformer som oppfordrer til samhold under pandemien.

Nylig ble det også kjent at Kraft Heinz, med merkevaren Planters, også velger å ta stå over kampen. Det melder AdWeek.

Mange analytikere mener at etterspørselen etter mange av produktene som vanligvis sees i Super Bowl-reklamepausene vil lide av en naturlig tilbakegang på grunn av koronasituasjonen.

CBS tar i år fem og en halv million dollar (47, 2 millioner NOK) for 30 sekunder TV-tid under NFL-finalen.

Powered by Labrador CMS