Coca-Cola er én av merkevarene som dropper å reklamere under årets SuperBowl-finale. Foto: Berit Roald / NTB
Coca-Cola er én av merkevarene som dropper å reklamere under årets SuperBowl-finale. Foto: Berit Roald / NTB

Korona får flere store merkevarer til å droppe Super Bowl

Pepsi, Coca-Cola og Budweiser står over denne gangen.

Publisert

Søndag 7. februar er det Super Bowl, og det som ofte blir omtalt som «reklamens julaften» vil i år bli droppet av flere store merkevarer.

Krisesituasjonen som koronapandemien har satt verden i har ført til at blant annet Coca-Cola, Pepsi og Budweiser dropper å annonsere under årets kamp.

Resumé skriver at Budweiser i stedet legger pengene på reklameorganisasjonen Ad Council, som jobber med å produserer informasjon til publikum om koronaviruset. De vil gi ut en 90-sekunders reklamefilm for digitale plattformer som oppfordrer til samhold under pandemien.

Nylig ble det også kjent at Kraft Heinz, med merkevaren Planters, også velger å ta stå over kampen. Det melder AdWeek.

Mange analytikere mener at etterspørselen etter mange av produktene som vanligvis sees i Super Bowl-reklamepausene vil lide av en naturlig tilbakegang på grunn av koronasituasjonen.

CBS tar i år fem og en halv million dollar (47, 2 millioner NOK) for 30 sekunder TV-tid under NFL-finalen.

Powered by Labrador CMS