Fra den hyperlokale kampanjen til Privatmegleren med Ad Layer for Clear Channel.

Clear Channel tar i bruk Ad Layer

– Dette gir annonsørene enorme muligheter, sier Nyegaard i Clear Channel.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– Ad Layer er et verktøy som gir kunden og byrået muligheten til å produsere innhold til digital reklame på Clear Channel sine skjermer, hvor man bytter ut innholdet på enkeltskjermer, grupper av skjermer eller alle skjermer, forklarer Ketil Øye, Country Manager i Ad Layer, i en pressemelding tirsdag.

Endringen gjøres via en integrasjon mellom Ad Layer og Clear Channel, hvor man enkelt kan endre annonse med innhold til MP4-video på den, eller de skjermene man ønsker i løpet av få minutter.

Mulighet til å endre innhold raskt

– Ad Layer har et grensesnitt som lar deg endre tekst, bilde, video, animasjon og design. Kunden eller byrået har full kontroll over det kreative og kan publisere nytt innhold på bare et par minutter. Annonsørene kan også være enda mer spesifikke på hva de viser til hvem, hvor og når.

Først ut til å benytte denne nye muligheten er Privatmegleren med reklame- og mediebyrået KO OG CO i ryggen.

Vi utviklet to ulike budskap for denne kampanjen. I den ene ble det kommunisert «Lommekjent på Lilleaker, Ullern og Skøyen», og det andre budskapet tok for seg unike boliger som lå for salg. For at dette skulle fungere måtte vi både være til stede lokalt og ha mulighet for å endre innhold raskt, forteller daglig leder i KO OG CO Nina Marie Hølke.

Åpner opp en ny dimensjon

Den hyperlokale kampanjen har blitt kjørt på de digitale flatene på kjøpesenteret CC Vest.

Verktøyet er utviklet av Ad Layer og tilpasset til Clear Channel sine digitale utendørsskjermer.

– Dette gir annonsørene enorme muligheter, sier Country Manager i Clear Channel, Dennis Højland Nyegaard.

Ad Layer har kobling direkte til Clear Channel for digital utendørsreklame. Digital utendørsreklame er en én til mange-kanal, på lik linje som statisk utendørsreklame, men digital utendørsreklame har også mange likheter med online-annonsering.

– Ad Layer åpner nå opp enda en ny dimensjon for digital utendørsreklame der kampanjen kan oppdateres fortløpende. Det gir annonsørene mulighet til å styre, justere og endre eget materiell underveis i kampanjen.

Powered by Labrador CMS