Handelsbanken styrker markeds- og kommunikasjonsavdelingen - og henter folk fra blant annet konkurrerende banker.

Handelsbankens markeds- og kommunikasjonsavdeling dobles

Handelsbanken rekrutterer markeds- og kommunikasjonsmedarbeidere med erfaring fra de største konkurrentene.

Publisert

Handelsbankens markeds- og kommunikasjonsavdeling dobles i løpet av få måneder.

– Både banken og avdelingen har løftet ambisjonene vesentlig, sier markeds- og kommunikasjonsdirektør Lars N. Sæthre i en pressemelding og fortsetter:

– Handelsbanken er på en offensiv vekstreise. Vi utvikler nye tilbud til kundene, vant de viktige avtalene med Akademikerne Pluss og Tekna – og skal fremover ta en mye tydeligere posisjon i markedet.

De nye navnene

Til denne markeds- og kommunikasjonsjobben trenger de enda flere folk.

Nina Hasle, ansatt som ansvarlig for event, kommer fra tilsvarende stilling i Danske Bank. Hun har tidligere jobbet i DNB, og tiltrer ny rolle fra 1. januar 2024.

Ellen Kathrine Sveen, som kommer fra en stilling som UX-designer i Boligmappa og tidligere senior content manager i DNB, blir webkoordinator fra samme dato. 

Roy Christian Andersen er ansatt som ansvarlig for videoproduksjon. Han kommer fra tilsvarende stilling i Nordea, og starter 1. februar. 

Puja Agarwl er ansatt som senior markedsfører og startet sin stilling den 20. november, etter å ha vært markedssjef i Coop Extra. 

Daniel Gauslaa blir ansvarlig for sosiale medier fra 1. februar. Han kommer fra stilling som innholdsprodusent i Dagens Næringsliv. Han har også tidligere jobbet i Handelsbankens markeds- og kommunikasjonsavdeling. 

Tidligere i høst har avdelingen også ansatt to ledere:

I oktober ble Silje Bjerknes Løken ansatt som markedssjef, med erfaring fra utviklingen av Nordea-konsernets merkevareplattform. 

Samtidig ble Kristian Ralger forfremmet til kommunikasjonssjef etter å ha vært innholdsansvarlig. 

Høy interesse

Det var mellom 80 og 200 søkere til hver av de ledige jobbene.

– Det var utrolig gøy med så stor interesse for å jobbe i Handelsbanken. Vi kunne virkelig velge på øverste hylle, sier Sæthre. 

Handelsbanken har benyttet Hodejegerne som støtte i rekrutteringsprosessen.

Powered by Labrador CMS