Videoene er laget med et fem på gata-konsept.
Videoene er laget med et fem på gata-konsept.

Ticketmaster og JCP vil ikke at folk skal kjede seg i helgene

JCP Prad har laget kampanje for Ticketmaster. – I den finske snakker hun om å stå i kø for gratis bøtte, den synes jeg ble veldig morsom.

Publisert

Ticketmaster trengte hjelp til å bygge opp nettsiden som en destinasjon der folk ser etter ting å gjøre i sommermånedene. Da kom JCP PRAD opp med ideen om å vise hva slags kjedelige ting folk i de forskjellige skandinaviske land gjør.

– Ticketmaster kom til oss med en forespørsel der de trengte hjelp med å bygge opp nettsiden deres som en destinasjon hvor man ser etter ting å gjøre i sommermåneden, forteller rådgiver i JCP Prad, Aleksander Steinsvik.

Tanken var at det er mange som finner på kjedelige ting i helgene.

– Det er ganske mange folk som skal mye kjedelig, så vi ville vise at det er gøy å gjøre noe annet. Vi hentet inn skuespillere fra de forskjellige involverte land og lagde små klipp med folk som ble intervjuet. Vi valgte et fem på gata-konsept, hvor skuespillerne svarte noe kjedelig de skulle i helgen.

JCP forteller at de valgte et fem på gata konsept siden det har blitt mer populært igjen i det siste. Dette likte Ticketmaster veldig godt.

– De synes det var gøy med humor, fem på gata er et gammelt konsept men har blitt vekt til liv igjen av TikTok.

JCP forteller at de synes den finske videoen var den morsomste.

– I den finske snakker hun om å stå i kø for gratis bøtte, den videoen synes jeg ble veldig morsom. Her er det skuespillere fra alle landene som er involvert i kampanjen.

JCP forteller at det er mange morsomme som jobber med kampanjer i JCP PRAD.

– Det er veldig mange morsomme folk som jobber her som kommer på veldig mange morsomme ting, humor er et utrolig godt virkemiddel for å få fram et godt budskap. Man snakker ofte mye om emosjonell kommunikasjon, men glemmer litt at emosjoner er så mangt. Det å klare å blande humor på en bra måte inn i kampanjer gjør at de blir husket

JCP forteller at Ticketmaster er fornøyd med kampanjen, og at bransjekolleger også har sagt at den er morsom.

– Dette er absolutt et type konsept som vi tenker å bruke på forskjellige måter. Det kan brukes på mye forskjellig, med alt fra TikTok til store filmer som kan sendes på kino.

Powered by Labrador CMS