– Vær nysgjerrig, åpen - og la deg alltid utfordre, råder designer i KeepOslo, Alexandra Kloster.

Mannen til Alexandra kom ut fra badet midt i et Teams-møte

– Ante fred og ingen fare.

Publisert

I «Sommerpraten» stiller KOM24 en rekke personer i kommunikasjonsbransjen spørsmål om hva de gjør i sommer. I tillegg får vi blant annet høre hva deres beste sommerminne er, hvilken bransjeperson de mener man bør følge med på, og hvilke råd de vil gi til unge mennesker som ønsker å lykkes i bransjen.

I dag er det senior designer i KeepOslo, Alexandra Kloster som svarer i Sommerpraten.

– Har du pass?

– Pass, ja heldigvis!

– Hva skal du gjøre i sommer?

– I sommer skal jeg nullstille hodet sammen med familien. Først på hytta i Norge sammen med storfamilien, så til Spania.

– Hva er ditt beste sommerminne?

– Det er jo så mange av dem!! I barndommen var det sommerne hos besteforeldrene mine i San Fransisco og bilturene nedover kysten. Idag er det eviglange lyse dager og kvelder på sørlandet, og de får man jo bare her hjemme. Og morgenbad:)

– Nevn en bransjeperson å se opp for i fremtiden

– Istedet for å velge ut én person, vil jeg heller heie frem de mange og mindre små som ønsker å bli spesialister på sitt felt

– Uten å nevne noen fra ditt eget byrå, hva er den beste kampanjen du har sett til nå i år?

– Nå jobber ikke vi direkte med kampanjer men vil nevne Amnestys abort-kampanje fra Anorak, den ligger jo friskt til minne. En utrolig viktig sak i en veldig spesiell tid og synes de spiller på alle sansene her, noe som gjør den effektfull og sterk.

– Når tryna du sist på jobb?

– Det må jo være i dypeste koronatiden med hele familien hjemme. Sikkert noe de fleste har opplevd i mer eller mindre like variasjoner. Jeg hadde et Teams-møte med bakgrunn på, ante fred og ingen fare, da mannen min kom ut av badet og dusjen. Tenkte selvfølgelig ikke på at kropper alltid er synlige - selv med bakgrunnen på. Etterhvert har man jo blitt utrolig god til å ta møter fra de rareste steder.

– Hva er ditt beste råd til unge som ønsker å lykkes i kommunikasjonsbransjen?

– Vær nysgjerrig, åpen - og la deg alltid utfordre. Som regel blir resultatet enda bedre hvis du må ta en runde til på ting. Og flytt litt rundt på deg når du jobber. De gode ideene kommer fra helt andre steder enn skjermen!

Powered by Labrador CMS