Marte Grevle begynte i Helthjem for to år siden. Nå er hun markedssjef i selskapet som har opplevd en enorm vekst etter corona.

Helthjem ansetter ny markedssjef – henter fra egne rekker

– Jeg ønsker å bidra med å gjøre Helthjem enda mer synlig, sier Marte Grevle.

Publisert

For bare to år siden begynte Marte Grevle som markedskonsulent i Helthjem.

Jeg startet i juni 2020, altså i starten av pandemien. Jeg husker at jeg var bekymret for hvordan det var å starte i en ny bedrift på hjemmekontor, men det viste seg å gå veldig bra. I Helthjem er det et høyt tempo, og man blir fort kastet inn i oppgaver. Så jeg opplevde at det var enkelt å bli kjent med både bedriften og de nye kollegaene mine, forteller Grevle til KOM24.

Som markedskonsulent har hun alltid fått spillerom til å forme egen rolle.

Jeg har fra dag én hatt innflytelse på valgene vi har tatt. Siden markedsavdelingen i Helthjem kun består av totalt tre personer blir det mye samarbeid på tvers, og jeg liker at jeg har fått muligheten til å jobbe med så mange ulike prosjekter.

Skal løfte merkevare og ansatte

Nå tar hun over rollen som markedssjef for gründerselskapet som eies av Schibsted, Amedia og Polaris.

– Jeg ønsker å bidra med å gjøre Helthjem enda mer synlig, løfte fram flinke kollegaer og ha det gøy på jobb. Jeg er opptatt av at mennesker rundt meg trives, så jeg håper at jeg i min nye rolle som markedssjef kan bidra til at markedsteamet får opplevde både en god balanse av utfordringer og mestring. Samtidig som vi har det gøy på jobb sammen.

Helthjem er en utfordrer på det norske logistikkmarkedet og leverer pakker, magasiner og aviser

Grevle har bakgrunn fra mediebyrå og var sist i IUM Norge (nå Initiative og UM), før hun startet i Helthjem. Hun tar med seg flere viktige erfaringer inn i den nye rollen.

– Fra tiden i mediebyrå tar jeg med meg viktigheten av å spille andre samarbeidspartnere gode ved å være tydelig i kommunikasjonen og gi gode tidsfrister. Jeg har også fått erfaring fra å jobbe et sted hvor ikke alle jobber med markedsføring – i motsetning til å jobbe i et byrå, og viktigheten av å klare å formidle resultater fra markedsarbeid til resten av organisasjonen på en måte som gir mening for alle.

Startet året med nytt byrå

I starten av året begynte arbeidet med å planlegge ny markedsstrategi.

– Da byttet vi både byrå og vi oppdaterte vi hele profilen til Helthjem. Det var en spennende prosess hvor vi fikk spisset Helthjem sin markedsstrategi og profil, og det var en stor jobb, som vi ser gode resultater av nå. I den prosessen la vi fundamentet for vår langsiktige markedsstrategi, og det er spennende å jobbe videre med en så tydelig profil og retning.

I januar falt valget på vekstbyrået Simpleness.

– Samarbeidet med Simpleness har vært veldig bra! Når man starter med et nytt byrå må man bruke tid på å bli kjent med hverandre. Jeg opplevde at Simpleness rask forsto våre utfordringer og at vi har et samarbeid som flyter godt. Den viktigste jobben med å lande en tydelig markedsstrategi er gjort, og nå jobber vi sammen med å planlegge hvordan vi skal naile markedsføringen i 2023.

Helthjem har siden oppstarten i 2015 gått fra snaue 57,000 pakkeforsendelser til over 13 millioner pakkeforsendelser i året. Og fra 2020 til 2021 kunne selskapet melde om en økning på hele 54 prosent i pakkevolum.

– Vi har også hatt en økning i kjennskap fra 30 prosent til 75 prosent etter Corona.

Powered by Labrador CMS