– Vi er så heldige at vi får ta med oss våre kunder fra Spoon, og har derfor en spennende og variert kundeportefølje fra start som vi ser fram til å fortsette samarbeidet med.

Helene Kvernaas har åpnet dørene til Trickle i Oslo

– Innså fort at dette var et tilbud jeg ikke kunne takke nei til.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Trickle er et distribusjon- og performancebyrå som bruker teknologi og innsikt for å spre kunders budskap og skape målbare resultater. Byrået ble startet i Sverige i 2017, og er en del av byrågruppen People People People som samarbeider tett med søsterselskapene Spoon og OhMy i Norge.

Tidligere spooner Helene Kvernaas har fått oppgaven med å lede den norske avdelingen.

– Jeg hadde i utgangspunktet ingen plan om å forlate Spoon. Jeg har elsket det å jobbe med innhold og distribusjon, og ikke minst å få jobbe med så mange varierte kunder. Men da Ludvig, administrerende direktør i Trickle, tok kontakt og fortalte om rollen, innså jeg fort at dette var et tilbud jeg ikke kunne takke nei til, sier Kvernaas til KOM24.

En styrke for begge parter

De siste fire årene har hun jobbet som Performance Marketer i Spoon, og samarbeidet fortsetter i den nye rollen.

– Spoons tidligere distribusjonsavdeling går over til Trickle Oslo. Vi er så heldige at vi får ta med oss våre kunder fra Spoon, og har derfor en spennende og variert kundeportefølje fra start som vi ser fram til å fortsette samarbeidet med. Vi er sikre på at de også kommer godt ut av å ha tilgang til et enda sterkere performancemiljø.

Natalie Mar blir med som Content Distributor og Johann Ytredal går inn rollen som Distribution Lead i Trickle.

I tillegg deler de kontorlokaler i Grensen i Oslo.

Noe som betyr at vi sitter tett på innholdsproduksjonen, og det ser vi på som en stor styrke for begge parter.

Sammen med kollegene i Sverige, teller Trickle mer enn 30 spesialister innen sosiale medier, Google Ads, søkeannonsering, tracking og analyse.

– Vi liker å pushe grenser og alltid ligge i forkant av det som skjer innen fagfeltet vårt. Og vi lever etter filosofien «Trickle, don’t spray», hvilket innebærer å identifisere treffsikre målgrupper i riktige kanaler fremfor å skyte bredt og håpe at vi treffer.

– Ingen tvil

Trickle driver med alt innen digital distribusjon og utarbeider digitale mediestrategier, sprer innhold, genererer leads og bistår med analyse og innsikt.

– Vår jobb er å sørge for at kundenes innhold blir sett av riktig folk til riktig tid. Også har vi bred og variert erfaring fra ulike kunder og bransjer, alle med sine unike mål og utfordringer. Og vi jobber med alt fra store, statlige kunder til små bedrifter helt i startgropen.

Kvernaas har tidligere latt seg begeistre av Trickle.

– Jeg har ved flere anledninger jobbet med byrået og har bitt imponert over deres solide kompetanse innen faget. Samtidig får jeg fortsatt jobbe side om side med de flinke folkene i Spoon, og da var det ingen tvil om at jeg ville bli en del av Trickle.

Trickle åpnet dørene tirsdag denne uken.

Powered by Labrador CMS