Trond Fausa Aurvåg, Anders Baasmo Christiansen og Iselin Shumba stilte alle gratis opp for WWF.

Kjendisene stilte opp gratis da WWF lanserte digitale julekort

– Vi er stolte av produktet.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– Vi har fått svært gode tilbakemeldinger på konseptet. Fortsatt er vi i en tidlig fase, men mange har bestilt gavekort til jul og vi håper at dette blir et produkt som brukes gjennom hele året, da budskapene er tilpasset ulike anledninger, sier Marianne Gustafson, innsamlingsleder i WWF Verdens naturfond.

Til jul lanserte de et personlig gavekort der mottakeren bestemmer beløp, budskap, når filmen skal sendes og hvem som skal fremføre hilsenen. Filmen sendes på SMS og mottakeren kan deretter velge hva gavekortpengene skal brukes på.

Dette er første gang noe slikt testes i Norge. Gavekortteknologien ble første gang brukt og utviklet for danske DRC, Dansk Flytgningehjælp. Det tok mange måneder å sette opp.

WWF har tidligere benyttet SEEN-teknologien for en rekke ulike filmer, blant annet om TV-aksjonen, og besluttet i midten av oktober at de ønsket å ta i bruk gavekortteknologien. Allerede den første desember var systemet klart.

En rekke tekniske underleverandører var involvert for å klare dette og kjendisene ble kontaktet etter første møtet, og innenfor én uke var både Trond Fausa, Iselin Shumba og Anders Baasmo på plass. Alle stilte opp gratis for saken.

Nå har svenske WWF bekreftet at de også kommer til å bygge systemet på nyåret.

– En stor takk til skuespillerne som stiller opp for en god sak og resten av teamet bak. Vi er stolte av produktet og håper mange givere liker ideen om å gi en gave som er personlig, og der mottakeren samtidig får en mulighet til å velge hva gaven går til. Vi er godt fornøyde med salget, sier Gustafson.

– Nok en gang ser vi at datadrevet og personalisert kommunikasjon virker. Og det er ekstra gøy og meningsfylt når det bidrar til en god sak. WWF har vært ivrige etter å ta i bruk teknologi, og vi har hatt flere vellykkede prosjekter sammen, sier Øyvind Kvamme-Vik, Business Innovation Director i SEEN.

Powered by Labrador CMS