– Jeg føler meg heldig over å bli en del av et så proft team, sier Anna-Lena Nordling.
– Jeg føler meg heldig over å bli en del av et så proft team, sier Anna-Lena Nordling.

Norwegian styrker kommunikasjonsteamet - henter fra Danske Bank

Anna-Lena Nordling blir ny senior kommunikasjonsrådgiver i august.

– Jeg gleder meg stort til å bli en del av Norges kanskje mest dynamiske selskap. Norwegian har evnet å komme styrket ut av flybransjens hittil største krise, sier Anna-Lena Nordling i en pressemelding mandag.

I midten av august tiltrer hun rollen som senior kommunikasjonsrådgiver i Norwegian.

Hun mener kommunikasjonen er helt sentral i de utfordringene flybransjen står i for øyeblikket, og at Norwegian-teamet har gjort en fantastisk jobb.

– Jeg føler meg heldig over å bli en del av et så proft team. Hele arbeidet utstråler den samme given som Norwegian nå føler på.

En bransje i massiv endring

Nordling har tidligere jobbet som rådgiver i PR-byrået Burson-Marsteller. Hun er vokst opp i Tyskland og har bodd flere år i Paris. Nå gleder hun seg til å få bruk for språkkunnskap og kulturell forståelse igjen, og mener det er nok av utfordringer å ta tak i, og at dette spiller inn som en ekstra motivasjonsfaktor.

– Flybransjen er i massiv endring. Regulering og politiske rammebetingelser vil ha enorm påvirkningskraft. Samtidig preger digitalisering og bærekraftig omstilling flyselskapenes utvikling. Her har vi som kommunikatører en viktig rolle i å formidle Norwegian sin historie og oppgave til passasjerer, investorer og samfunnet.

Kommer fra Danske Bank

Nordlings ansvarsområder vil inkludere selskapskommunikasjon og oppfølging av internasjonale markeder, og hun vil inngå i selskapets pressevaktordning. Nordling kommer fra en stilling som senior kommunikasjonsrådgiver i Danske Bank, der hun de siste fem årene har holdt i intern og ekstern kommunikasjon for person- og bedriftsmarkedet.

– Norwegian er godt plassert i konkurranselandskapet både her hjemme i Norge og i Norden ellers. Samtidig som vi skal fortsette å utvikle produktet vårt og kapre enda flere markedsandeler, står luftfarten foran stadige endringer. Behovet for ryddig, god og effektiv kommunikasjon er derfor stort. Jeg er glad for at Anna-Lena ønsker å komme om bord, og vi gleder oss til å jobbe sammen med henne i den spennende og fartsfylte arbeidshverdagen vår, sier Esben Tuman, kommunikasjonsdirektør i Norwegian.

Powered by Labrador CMS