Anne-Kathrine Nygård Bergh skal tilbringe julen både i Oslo og Stavanger.

JULEPRATEN

Disse tre vil Kruse Larsen-rådgiveren invitere på middag: – Interessert i litt «inside-information»

Rågiver Anne-Kathrine Nygård Bergh i Kruse Larsen anbefaler også «den ultimate» julefilmen.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

KOM24 har stilt seks spørsmål til en rekke folk i kommunikasjonsbransjen om året som har gått, og hva de gjør denne julen.

Denne gangen er det rådgiver Anne-Kathrine Nygård Bergh i Kruse Larsen som svarer i julepraten.

– Hva gjør du i julen?

– Jeg har egentlig ikke så mange julestradisjoner. Men jul for meg handler om å tilbringe tid med familien. I år kommer foreldrene mine fra Stavanger for å feire jul på Tåsen hos storebroren min. Så selve julaften blir i Oslo, før vi reiser hjem til Stavanger i romjulen. Der venter sannsynligvis det tradisjonelle Stavangerværet med regn og vind, noe som passer meg bra. Jeg ble aldri eksponert for snø som barn, så det klarer jeg meg fint uten.

– Hva vil du anbefale andre å lytte til/smake på/lese eller se denne julen?

– Den ultimate og aller viktigste julefilmen for meg, og som garantert får meg i julestemning, er Mongoland. I Stavanger er vi veldig stolte av denne filmen, som faktisk var gjennombruddet til Pia Tjelta. I år har den snart 20 år gamle filmen kommet i en restaurert utgave, og det blir spennende å se om den har beholdt den rufsete sjarmen.

– Hva er det morsomste du har opplevd dette året?

– 2020 er nok blant de minst morsomme årene jeg har hatt, noe som sikkert gjelder for de fleste. Alt det som kunne blitt gøy har jo blitt avlyst. Men jeg byttet jobb midt i pandemien og startet i Kruse Larsen to uker etter at Norge stengte ned. Jeg var veldig nervøs og usikker på hvordan vi ville klare oss gjennom krisen. Heldigvis har det gått veldig bra, og jeg er utrolig stolt over mine nye kolleger, som virkelig har stått på og levert på utrolig mange spennende, viktige og kule prosjekter dette året som har gitt gode resultater for kundene våre.

– Du får invitere tre bransjekollegaer på middag. Hvem inviterer du og hvorfor?

– Helst skulle jeg gjerne spist middag med kollegaene mine for å ta igjen tapt sosial tid. Men hvis jeg skulle valgt noen andre måtte det blitt min tidligere sjef og nåværende CEO/CMO i Kahoot Lars Erik Grønntun, adm. dir i Maskinentreprenørenes forbund Julie Brodtkorb og Trygve Slagsvold Vedums rådgiver Per Martin Sandtrøen. Grønntun velger jeg fordi han er en legende i bransjen. Brodtkorb fordi hun våger å være annerledes og kjører sin egen stil, og har lyktes godt med det. Hun er en dyktig strateg. Sandtrøen fordi jeg er interessert i litt inside-information om Senterpartiets voldsomme vekst.

– Hva husker du best fra kommunikasjonsåret 2020?

– Jeg er kanskje ikke helt habil, siden jeg er medlem i Høyre, men Bent Høies tale til ungdommen om «den neste sommeren som ikke finnes» opplevdes veldig ekte og rørende. Den traff ikke bare de unge, men også de som har vært unge en eller annen gang. Et prakteksempel på en tale.

– Hva tror du vil prege kommunikasjonsbransjen i 2021?

– 2020 var preget av at store prosjekter i næringslivet ble satt på vent og mange brukte kommunikasjonsbyråene til hjelp med krisepakker. Jeg tror mange virkelig fikk øynene opp for hva byråene kan bety for å sikre rammebetingelsene sine da. I 2021 tror jeg næringslivet vil se mer fremover og tørre å sette i gang større prosjekter. Jeg er helt sikker på at vi får et travelt år!

Powered by Labrador CMS