Fra venstre: Peter Zec (CEO Red Dot Awards), Kristin Grimstad, Kenneth Pedersen, Kristoffer Eidsnes, Veronika Artiuschenko, Vikki Cruz, Ann Helen Hvidsten, Thilo von Debschitz

ANTI vant Grand Prix og to Best of Best i designkonkurranse

I helgen vant ANTI både en Grand Prix og to Best of Best i Red Dot Awards.

Publisert

De vant for sitt arbeid for Forskningsrådet, og for Marienlyst Display. Begge i kategorien «Brands & Communication design». 

Det nye visuelle identitetssystemet for Forskningsrådet samler 38 ulike identiteter til én, og er designet for å kommunisere forskningsrådets ambisjon om å være en tydelig og moderne aktør i samfunnet, samtidig som Forskningsrådet forenkler forvaltning av alle våre initiativ og sparer penger, opplyser ANTI i en pressemelding.

– Å vinne Grand Prix i Red Dot er absolutt en av mine høydepunkter så langt i karrieren. Når vi valgte ANTI til vår byråpartner så var det en stor strategisk utfordring vi stod ovenfor, sier Vikki Cruz, kommunikasjonsdirektør i Forskningsrådet.

ANTIs arbeid for Marienlyst vant også Best of Best i samme kategori. Marienlyst er en stedsidentitet for området der NRK ligger i dag. Her har ANTI latt seg inspirere av områdets historie og natur som la grunnlaget for utviklingen av fonten Marienlyst Display. Fonten er utviklet i tett samarbeid med Stefan Ellmer, The Pyte Foundry.

– Det er ingen tvil om at det er stor stas å være eneste byrået i Norge som har vunnet Grand Prix i Red Dot Awards noen gang - og nå for andre gang! Men, man vinner ikke Grand Prix noen steder uten å ha tett og godt samarbeide med kunder som tør og være annerledes, sier lederduoen i ANTI Kristin Grimstad og Kenneth Pedersen.

ANTI er det eneste byrået i Norge som har vunnet Grand Prix innenfor Brands & Communication Design i Red Dot noen gang, og nå vinner ANTI Grand Prix for andre gang. Sist var i 2014 for arbeidet med Festspillene i Bergen.

Powered by Labrador CMS