Direktør Libe Rieber-Mohn i Integrerings- og mangfoldsdirektoratet IMDi under en pressekonferanse i 2017. Nå har IMDi leid inn Nucleus som skal hjelpe direktoratet med en informasjonskampanje. Foto: Heiko Junge / NTB
Direktør Libe Rieber-Mohn i Integrerings- og mangfoldsdirektoratet IMDi under en pressekonferanse i 2017. Nå har IMDi leid inn Nucleus som skal hjelpe direktoratet med en informasjonskampanje. Foto: Heiko Junge / NTB

Inviterte fire byråer til en «minikonkurranse» - dette teamet stakk av med seieren

Oppdraget har en økonomisk ramme på 0,9 til 1,3 millioner kroner.

Publisert

Integrerings- og mangfoldsdirektoratet (IMDi) inviterer nylig fire byråer til en «minikonkurranse» om utarbeidelse av konsept og gjennomføring av en informasjonskampanje for rekruttering av deltakere til ordninger for styrket norskinnsats.

De inviterte var Trigger, Apeland, Try og Nucleus. Etter hva KOM24 kan se leverte ikke førstnevnte byrå tilbud i denne konkurransen.

Vekting

Onsdag ble det kjent at det var Nucleus som stakk av med oppdraget.

– Vi er veldig glade for at vi fikk dette oppdraget og gleder oss til å ta fatt på samarbeidet med IMDi. De andre byråene som deltok synes vi at er veldig dyktige, og da er det ekstra moro for oss å vinne, sier kommunikasjonsrådgiver Emilie Valebjørg i Nucleus.

Oppdraget inngår i en større informasjonskampanje i regi av IMDi om norskinnsatsen, og akkurat dette oppdraget har som mål å rekruttere deltakere til ordningene. Avtalen har en økonomisk ramme på 0,9 til 1,3 millioner kroner inkludert merverdiavgift.

Kommunikasjonsrådgiver Emilie Valebjørg skal sammen med kollegaer i Nucleus hjelpe IMDi med en informasjonskampanje.
Kommunikasjonsrådgiver Emilie Valebjørg skal sammen med kollegaer i Nucleus hjelpe IMDi med en informasjonskampanje.

Valebjørg forteller at byrået har god erfaring med å jobbe med informasjonskampanjer.

– IMDI fyller en viktig posisjon og et viktig mandat. IMDi jobber med mange ulike oppgaver, og i dette tilfellet skal det jobbes med integreringsfeltet og om å få ut informasjon om deres ordninger, sier hun og legger til:

– Vi vet hva slags døråpner språk er for å delta i samfunnet og for å komme seg i jobb. Det er spennende, og i tillegg skal vi jobbe med ulike, sammensatte målgrupper og ulike språk.

Finpuss

Hun forteller videre at dette er et oppdrag de gleder seg over.

– Vi har allerede levert en løsning, men nå begynner arbeidet med å sette seg ned med IMDi og andre relevante aktører for å finpusse løsningen og få enda mer innsikt slik at vi best skal kunne treffe målgruppen.

Valebjørg meddeler at byrået ser for seg et operativt team på rundt tre til fem personer, og at de eventuelt vil sette på flere ressurser etterhvert som det trengs.

KOM24 er kjent med at løsningsforslaget byrået leverte ble vektet 40 prosent og teamets kompetanse og erfaring med reklame rettet mot målgruppene ble også vektet 40 prosent. Pris ble i dette tilfellet vektet 20 prosent.

Powered by Labrador CMS