Alle ønsker «to minutter» med sjefen i den nye reklamefilmen for PowerOffice. Se filmen nederst i artikkelen.

PowerOffice får sin første sølvfisk: – Treffer på kornet

Morgenstern og PowerOffice stikker av med sølvfisken for april. 

Publisert

Sølvfiksen for april er blitt tildelt PowerOffice for deres reklamefilm «Har du to minutter?». Dette er regnskapssystemets første sølvfisk, men reklamebyrået deres, Morgenstern, er langt fra nybegynnere. 

Morgenstern har vunnet Gullfisken de to foregående årene, begge ganger for Finn.no.

PowerOffice er kjent for sine humoristiske reklamekonsepter rettet mot B2B-segmentet.

Reklamefilmene foregår på en arbeidsplass der sjefen må forholde seg til medarbeidere som gjør hverdagen hennes en smule utfordrende. 

Dette falt i smak hos Sølvfisk-juryen:

– Sølvfisken i april går til en film og merkevare som fort kunne druknet inn i et hav av spesifikasjoner for å betrygge en beslutningstaker i en bedrift til å velge deres tjeneste. Det de derimot gjør er å dra det hele veien helt på motsatt side av spekteret, og bruker humor på en vanvittig god måte. 

– Filmen treffer på kornet det en leder kan føle på i et kontorlandskap, og får publikum til å sitte igjen med et smil om munnen. Med en haug av interessante karakterer og sprø kommentarer blir denne filmen morsommere å se på for hver gang.

Det er Morgenstern reklamebyrå som både har utviklet konseptet og produsert de nye filmene, med Erlend Westnes som regissør.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS