Marte Bruset Lunde, leder for advertising i Tise Norge og Sigrun Stenseth, markedssjef i Tise Norge, ser fram til årets Tise Awards.
Marte Bruset Lunde, leder for advertising i Tise Norge og Sigrun Stenseth, markedssjef i Tise Norge, ser fram til årets Tise Awards.

Tise skal kåre årets merkevare

Gjenbruksappen Tise lanserer prisutdeling for å hylle grønne initiativer innen klær og mote.

Publisert

Klesindustrien er en klimaversting og står hvert år for minst fire prosent av det totale CO2-utslippet i verden. 

Derfor lanserer den norske gjenbruksappen sin egen prisutdeling: Tise Awards. På utdelingen skal de hedre positive initiativer og inspirerende profiler og merkevarer som bidrar til et mer gjennomtenkt forbruk av klær og mote.

Disse prisene skal deles ut:

* Årets moteprofil

* Årets nye stemme

* Årets merkevare

* Årets moteøyeblikk

* Årets kulturprofil

* Folkets favoritt

* Årets inspirerende prosjekt

* Årets Snapchatter

* Årets Tiser

* Årets Second Chance brand

Det melder Tise i en pressemelding.

Under Tise Awards er det ikke bare influencere og sosiale medie-profiler som skal hedres. 

Tise skal også blant annet kåre årets merkevare, hvor de vil hylle merkevarer innenfor klær, tekstil og mote som har et særlig fokus på bærekraft eller som har tatt store steg i denne retningen i løpet av året som gikk.

– Dette er en prisutdeling som rommer veldig mye og det er veldig mange potensielle kandidater til alle prisene, sier Sigrun Stenseth, markedssjef i Tise Norge.

Publikum får mulighet til å nominere sine favoritter i 8 kategorier før en fagjury skal kåre verdige vinnere av prisene. 

Selve prisutdelingen foregår 25. april.

– Vi i Tise mener at det bør være mulig å ha det gøy med klær og mote på en måte som ikke trenger å gå på bekostning av miljøet. Gjenbruk, redesign, utleie, outfit repeating og kvalitet over kvantitet og innovasjon i produksjon- og designprosessen er løsninger som bidrar til en lysere fremtid for både planeten og klesbransjen. Derfor har vi laget det vi mener er den grønneste prisutdelingen for oss som elsker klær og mote, sier Stenseth. 

Snapchat skal også dele ut pris til en Snapchatter som inspirerte til en mer bærekraftig livsstil i året som gikk.

Powered by Labrador CMS