Glenn Haugen og Zakarias Nadir, står bak radioreklamen som stikker av med årets første sølvmikk.

NORD DDB og Ice stikker av med årets første Sølvmikken

Januar-vinneren applauseres for at radio tar konseptet fra tv-kampanjen til Ice, og gjør det til sitt eget.

Publisert Sist oppdatert

Vinneren av Sølvmikken for januar 2023 gikk til Nord DDB og deres radioreklame for mobil- og bredbåndsoperatøren Ice.

Reklamen handler om hva folk flest i bunn og grunn vil bruke 5G-nettet til, og poenget illustreres ved å spille på kundeservicen til konkurrerende mobiloperatører.

Juryen applauderer telefonsvarer-spotten for at radio tar konseptet fra tv-kampanjen og gjør det til sitt eget.

– Til årets første Sølvmikk var det stort sett bare positive ord å hente fra juryen. Telefonsvarer-spotten skiller seg litt ut fra de to andre, men viser også at konseptet kan taes ut på flere måter enn den «klassiske» tulletelefonen.

Hør spottene her.

Kreativt team bak radioreklamen er Glenn Haugen og Zakarias Nadir, fra NORD DDB, og reklamen er produsert av Både Og.

Sølvmikk-vinnerne går automatisk videre til juryering i Årets Gullmikk i Gullblyanten.

Sølv- og Gullmikken eies av P4 og Bauer så radioreklamen må ha vært på luften hos P4 Gruppens og/eller Bauer Medias radiokanaler i løpet av den foregående måned, som del av en betalt kampanje.

Powered by Labrador CMS