Søkte jobb i Dinamo, startet i jobb etter en uke

Liv Maria søkte jobb i kommunikasjonbyrået og dro på sin første jobbdag åtte dager senere.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Denne måneden var Dinamos nyeste rådgiver på plass. 10. september hadde Liv Maria Lien sin første arbeidsdag som rådgiver innen sosiale medier.

– Ingen dager er like, og det elsker jeg. Selv om jeg er helt fersk i Dinamo, er jeg allerede i gang med SoMe-arbeid for flere kunder, forteller Lien til KOM24.

I byrået jobber hun blant annet med strategi, innhold og annonsering.

I tillegg drar jeg ut «i felten» og tar bilder for de ulike kundene. Det er spennende å komme inn i et tverrfaglig arbeidsmiljø med ekspertiser innen mange ulike felt.

Har drømt om å jobbe i byrå

Lien kommer fra Molde og tok en bachelor på BI i PR og markedskommunikasjon.

Jeg hører til den generasjonen som har vokst opp med internett og sosiale medier, og har på en måte alltid visst at det var denne retningen jeg ville gå.

Siste året på BI hadde hun internship i TV 2 og jobbet med sosiale medier.

– Det var da jeg virkelig fikk øynene opp for at det var dette jeg ville spesialisere meg på. Tidligere jobbet jeg også en periode med innhold for Dyrekassen, og hadde nylig praksisplass i HyperRedink i forbindelse med min nylige fullførte fagskolegrad i visuell innholdsproduksjon.

Nå får hun oppfylt drømmen om å jobbe i byrå.

– I fjor bestemte jeg meg for å ta ett år på Bilder Nordic School of Photography for å bli sterkere på visuell innholdsproduksjon, og fullførte fagskolegraden, visuell innholdsproduksjon i nye medier, i juni. Jeg har alltid hatt lyst til å jobbe i byrå, og har lenge hatt et godt øye til Dinamo. Det var derfor ekstra stas å starte her i et miljø som gir meg gode muligheter for videre utvikling.

Lagt merke til på Instagram

Og jobben kapret hun på bare få dager.

– Jeg hadde på aktiv stillingsvarsling på LinkedIn og sendte inn en søknad så fort denne jobben dukket opp der. Åtte dager senere hadde jeg min første dag på jobb.

Lien har en Instagram-konto for hunden sin, der hun har dyrket interessen for innhold, foto og sosiale medier.

– Den har gitt meg mulighet til å teste ting i praksis, og har nå godt over 8000 følgere, som er veldig gøy! Jeg tror det er viktig å skille seg ut i mengden og denne kontoen har vært veldig fin å vise til i jobbsøknader, nettopp fordi jeg kunne vise til resultater jeg selv har klart å skape.

Og Instagram-kontoen @itsolliethetoy har gjort at hun ble lagt merke til på den nye arbeidsplassen.

– Kontoen hennes var en morsom tvist. Den viste at hun både har et godt visuelt øye og en forståelse for sosiale medier fra innsiden. Selv om det alene ikke skaffet henne jobben, var det definitivt med på å få oss til å legge merke til henne i prosessen, sier leder Dinamo PR, Tor Asbjørn Hegge.

Nå skal hun holde tunga rett i munnen i et arbeidsmiljø hun beskriver som hektisk med høyt tempo og mange baller i lufta hver dag.

– Det er veldig spennende hvor fort ting utvikler seg i sosiale medier. Det som fungerer i dag, fungerer nødvendigvis ikke neste uke. Men jeg liker at man alltid får nye utfordringer servert, som gjør at jeg alltid må holde meg oppdatert og teste ut nye ting.

Powered by Labrador CMS