Wavemaker vant den nylig utlyste kontrakten til Statens vegvesen om bistand i kampanjearbeid. De har allerede bistått Vegvesenet med slikt arbeid i flere år, men får nå tilliten videre

Wavemaker sikret seg kontrakt med Statens Vegvesen – Skal hjelpe de med nye kampanjer

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– Vi er glade for å få hjelpe Statens vegvesen med dette arbeidet. De har et viktig samfunnsoppdrag og det oppleves som meningsfullt å kunne bidra med vår kompetanse inn i dette arbeidet.

Det sier Siri Bjerknes, kundeansvarlig i Wavemaker i en pressemelding.

Etter å ha hjulpet Statens vegvesen med å gjøre trafikanter oppmerksomme i trafikken, skal nå Wavemaker ta tak i trafikkmylderet i byene.

Wavemaker har allerede bistått Statens vegvesen i kommunikasjonsarbeidet de siste fire årene. Bjerknes og Wavemaker skal de kommende årene bistå Statens vegvesen i å gjøre byene våre tryggere for alle trafikanter.

– Vi jobber også med temaer som fart, beltebruk og uoppmerksomhet i trafikken. 3 av 10 dødsulykker skyldes uoppmerksomhet, sier Bjerknes i pressemeldingen.

– Så langt ser vi at kampanjer i kombinasjon med andre virkemidler og tiltak gir resultater.

Konkurransen for å beholde Statens vegvesen var hard.

– Vi har satt stor pris på Wavemaker i samarbeidet vårt til nå, og ser frem til hva de kommer opp med for å løse de nye utfordringene vi står overfor. Måten de jobber på samsvarer godt med vår kampanjestrategi. De analyserer og evaluerer arbeidet vårt tett under hele prosessen for å sikre at vi er på rett vei i forhold til målene i arbeidet, sier Bjarte Skaugset i Statens Vegvesen i pressemeldingen.

Powered by Labrador CMS