Schysst er basert på Imoves tekniske plattform og omfattende erfaring fra det norske markedet. Men der Imove-merkevaren selv er fokusert utelukkende på elbiler, tilbyr Schysst biler av alle typer.

Bleed står bak merkevarestrategi, navn og design til svensk bilabonnement

Gjensidige og norske Imove har lansert bilabonnement-tjenesten Schysst i Sverige. Bleed står for merkevarestrategi, navn og design.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Bleed står bak utvikling av merkevarestrategi, navn, brand-, UX- og UI-design da mobilitets-startupen Imove sammen med Gjensidige lanserte bilabonnement-tjenesten Schysst i det svenske markedet.

Det skriver administrerende direktør i Bleed, Christoffer Nøkleby, i en pressemelding til KOM24.

– Stolte

- Det har vært veldig spennende å få jobbe tett med Gjensidige og Imove i utviklingen av Schysst. Prosessen har vært både morsom og lærerik, og vi er stolte av resultatet, sier partner og kreativ leder i Bleed, Svein Haakon Lia pressemelding.

Som plattformleverandør var det viktig for Imove å bidra til prosesser hvor kunder får en egen og unike identitet.

– Det er viktig for oss at den enkelte merkevare står på egne bein med både konsept og design, skriver CO-Founder i Imove, Gunnar Birkenfeldt i pressemeldingen.

– Gøy prosjekt

Målgruppen er primært unge mennesker i starten av voksenlivet. Konseptet tar utgangspunkt i bevegelse, og fleksibiliteten til å kunne flytte seg fra A til B, basert på ulike behov. Og det er denne friheten man har søkt å formidle i den visuelle identiteten, gjennom et fleksibelt visuelt uttrykk.

– Schysst var et gøy prosjekt med bredt mandat, hvor man virkelig fikk lekt seg fram med både farger og tone. Både vi og Gjensidige ble fornøyd, sier CO-Founder i Imove.

Schysst er basert på Imoves tekniske plattform og omfattende erfaring fra det norske markedet. Men der Imove-merkevaren selv er fokusert utelukkende på elbiler, tilbyr Schysst biler av alle typer.

Powered by Labrador CMS