Schysst er basert på Imoves tekniske plattform og omfattende erfaring fra det norske markedet. Men der Imove-merkevaren selv er fokusert utelukkende på elbiler, tilbyr Schysst biler av alle typer.
Bleed for Schysst
Bleed står bak merkevarestrategi, navn og design til svensk bilabonnement
Gjensidige og norske Imove har lansert bilabonnement-tjenesten Schysst i Sverige. Bleed står for merkevarestrategi, navn og design.
Bleed står bak utvikling av merkevarestrategi, navn, brand-, UX- og UI-design da mobilitets-startupen Imove sammen med Gjensidige lanserte bilabonnement-tjenesten Schysst i det svenske markedet.
Det skriver administrerende direktør i Bleed, Christoffer Nøkleby, i en pressemelding til KOM24.
– Stolte
- Det har vært veldig spennende å få jobbe tett med Gjensidige og Imove i utviklingen av Schysst. Prosessen har vært både morsom og lærerik, og vi er stolte av resultatet, sier partner og kreativ leder i Bleed, Svein Haakon Lia pressemelding.
Som plattformleverandør var det viktig for Imove å bidra til prosesser hvor kunder får en egen og unike identitet.
– Det er viktig for oss at den enkelte merkevare står på egne bein med både konsept og design, skriver CO-Founder i Imove, Gunnar Birkenfeldt i pressemeldingen.
– Gøy prosjekt
Målgruppen er primært unge mennesker i starten av voksenlivet. Konseptet tar utgangspunkt i bevegelse, og fleksibiliteten til å kunne flytte seg fra A til B, basert på ulike behov. Og det er denne friheten man har søkt å formidle i den visuelle identiteten, gjennom et fleksibelt visuelt uttrykk.
– Schysst var et gøy prosjekt med bredt mandat, hvor man virkelig fikk lekt seg fram med både farger og tone. Både vi og Gjensidige ble fornøyd, sier CO-Founder i Imove.
Schysst er basert på Imoves tekniske plattform og omfattende erfaring fra det norske markedet. Men der Imove-merkevaren selv er fokusert utelukkende på elbiler, tilbyr Schysst biler av alle typer.