– Jeg gleder meg til å bygge merkevarer sammen med fantastiske medarbeidere og partnere, sier David Flotve Reme til KOM24.
Han forlater sin stilling i BRG Eiendom – selskapet han selv var med å starte opp i 2008. Sammen med kona Maren Flotve Reme, skal han satse for fullt på influenserbransjen.
Dignity Collective investerer i noen av Norges mest kjente influensere, som hovedsakelig promoterer og selger merkevarene via sosiale medier og netthandel.
Selskapet, som tidligere het Influencerstore, startet med salg i slutten av 2020, da Monica og Christoffer Nyhus lanserte Drøm Collection og salg av joggedresser.
– Ved første lansering ble alt solgt i løpet av en helg, og da så jeg at det virkelig er et spennende marked for å investere i influensere, sier gründer Maren Reme om lanseringen i 2020, til Fædrelandsvennen.
Overfor avisen forteller David Reme at han tror markedet vil oppleve betydelig vekst i fremtiden, og tallene ser ut til å støtte opp under hans tro.
I fjor omsatte selskapet nemlig for 23,6 millioner kroner – en solid vekst fra året før, hvor omsetningen var 5,8 millioner kroner.
Totalinntektene for alle nettbutikkene i selskapet var imidlertid på 50 millioner kroner, ifølge Reme, som sier de forventer tredobling i 2023.
TV 2-Bloggerne
Med seg i Dignity Collective har de kjente profiler som Monica og Christoffer Nyhus og Sara Emilie Tandberg, blant annet kjent fra serien Bloggerne på TV 2. Sistnevnte har det siste året gjort stor suksess med klesbutikken Careless på Karl Johan og på Sørlandssenteret i Kristiansand.
Siden åpning av den 25 kvadratmeter lille butikken på Karl Johan i mai, forteller David Reme at de har solgt for over tre millioner. Han påpeker at de store salgstallene kommer fra nettsalg.
I 2022 omsatte nettbutikken Careless for 20 millioner kroner. Resultatet etter skatt var 6,4 millioner kroner etter donasjon.
Ekteparet forteller nemlig at alle influensere gir ti prosent av overskuddet til et valgfritt veldedig formål.
Merkevarebygging
I tillegg er også Isabel Raad, Vendela Kirsebom og Petter Pilgaard, blant profilene i stallen til Reme-paret.
– Hele forretningsmodellen vår startet vel for ti år siden da vi oppholdt oss en del i USA, hvor vi så hvordan influencere ble en stadig viktigere del av markedsføringen for eksisterende merkevarer. Men hvor vi også så at noen av de største begynte å lage egne merkevarer.
De har siden oppstart vært opptatt av å kunne jobbe med profiler som har et tydelig publikum og en tydelig nisje.
I tillegg forteller de om flere andre samarbeid som de foreløpig ikke kan si noe mer om. De røper likevel at influenser og forfatter Martine Halvorsen blir en del av staben til Dignity Collective.