F.v Lise Schelvan, Ola Nielsen, Maja Folgerø og Snorre Martinsen utgjør det kreative konsulentselskapet Bureau.

Bureau henter Ola Nielsen fra WAL

Har allerede rukket å vinne en pitch, finne nye Bureau-kontorer og går inn som partner i selskapet.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Denne måneden var Ola Nielsen på plass som kreativ rådgiver og partner, og det kreative konsulentselskapet teller fire ansatte, og når med det en ansattrekord i Bureau.

– Jeg kjente at jeg tror på menneskene og på tidspunktet. At jeg kunne være med å bygge på noe som allerede har fin fart og moment, forteller Nielsen i en pressemelding mandag.

– Tilfører oss noe nytt og relevant

I elleve år har han jobbet som kreatør, og følte det var på tide å justere fokus.

– Når jeg ser tilbake har jeg intuitivt glidd mot en mer rådgivende rolle. Jeg har kanskje en litt annen knowhow enn resten av byrået, etter svære prosjekter for Norges Bank og Stortinget. Samtidig er vi like nok til at vi deler referanser og enige om hva som er bra. Da har vi jo noe å strekke oss etter sammen.

Nielsen melder overgang fra WAL.

– Vi kjente ikke Ola fra før, men han imponerte oss stort fra første øyeblikk, sier daglig leder i Bureau, Lise Schelvan.

Konsulentselskapet søkte bredt etter en ny kreativ rådgiver.

– Underveis ble det tydelig at vi trengte en som Ola. Ikke bare er han en prisvinnende kreatør og tekstforfatter, men hans interesse for teknologi, og hvordan det påvirker samfunnet, tilfører oss noe nytt og veldig relevant. Dette vil definitivt komme kundene våre til gode – og gjøre at vi differensierer oss enda tydeligere fra mer klassiske reklamebyråer.

Har kløkt og teft

Nielsen startet 1. mars, og har etter en drøy uke allerede rukket å vinne en pitch, finne nye Bureau-kontorer og jobbe med kunder som Kron og Jernia. Han går også inn som partner i selskapet, heter det videre i meldingen.

Ifølge gründerne har Ola en profil som passer perfekt inn i Bureau-modellen.

– Vi lager fortsatt kreative uttak, men før vi kommer dit stiller vi nok flere spørsmål enn mange andre. En utydelig merkevare er det vanskelig å redde med kommunikasjon, så når det trengs er vi gjerne med og legger strategien, utdyper Snorre Martinsen.

Og legger til:

– Olas hode har kløkt nok til å tenke de lange strategiske tankene – og teft nok til å treffe på de mer umiddelbare ideene. Sammen skal vi dytte både kunder og verden i riktig retning!

Powered by Labrador CMS