Cam Hammerich er ny some-ansvarlig for mediehuset.

TV 2 har ansatt ny SoMe-ansvarlig

Cal Hammerich (29) er fast ansatt som SoMe-ansvarlig i PR- og medieavdelingen i TV 2.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

— Å jobbe i TV 2 har vært en drøm så lenge jeg kan huske. Jeg gleder meg til å jobbe mot å nå nye målgrupper og utvikle gode SoMe-strategier i PR- og medieavdelingen, og er glad og stolt over at TV 2 vil ha meg med på laget, sier Cal Hammerich i en pressemelding onsdag.

Hammerich jobber i dag som markedsansvalig for studenter i fagforeningen Econa, hvor han blant annet har ansvar for strategi og publiseringi sosiale medier. Før dette jobbet han som reporter i «God kveld Norge» i Mastiff i tre år.

— Cal har et godt, kommersielt hode - og vil med sin kompetanse og strategiske blikk bidra til at TV 2 treffer nye målgrupper i sosiale medier. At han i tillegg er en usedvanlig hyggelig fyr og en lagspiller, gjør at jeg gleder meg ekstra mye til han starter hos oss, sier Fredrik Øyslebø Furuseth, leder for TV 2s PR- og medieavdeling.

Får en nøkkelrolle

Hammerich er opprinnelig fra Bergen, og tiltrer i stillingen allerede 1. mars.

— Vi i TV 2 er veldig glade for å få en så fremoverlent og faglig dyktig person som Cal med på laget. Cal kjenner mediebransjen, og med bakgrunn som underholdningsjournalist har han teft for godt innhold. Denne kompetansen ser vi frem til at han tar med seg inn i jobben som SoMe-ansvarlig i PR- og medieavdelingen i TV 2.

Leder for Programkommunikasjon i TV 2, Lillian Vatnøy, gleder seg over ansettelsen:

— Vi skjønte raskt at vi kom til å lande på Cal – han gjorde et svært godt inntrykk fra start. TV 2 står i en veldig interessant fase nå, hvor kommunikasjon og markedsføring er viktigere enn noensinne for å vinne kampen om folks tid. Vi er særlig på jakt etter nye og unge seere og brukere, og sosiale medier er et soleklart satsingsområde for oss. Rollen somSoMe-strateg er derfor en nøkkelrolle for oss i Programkommunikasjon framover, sier Vatnøy, og fortsetter:

— Vi ser at vi lykkes med å bygge stadig større engasjement rundt TV 2 i SoMe, takket være dyktige medarbeidere og godt, morsomt og relevant innhold. Det tar vi som et tegn på at merkevaren TV 2 betyr noe for folk. Vi i TV 2 har som overordnet mål å være tett på med historier som engasjerer – det gjelder selvsagt også for det vi skal dele med publikum i sosiale kanaler, avslutter Vatnøy.

Powered by Labrador CMS