Patric Johann Ligner forlater stillingen som Head of Performance i Komplett.no, og blir ny digital direktør i Starcom, her sammen med byråleder Camilla Halleraker.

Tidligere Starcom-ansatt vender tilbake til byrået

Patric Johann Ligner blir ny digital direktør i Starcom.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Ligner forlater stillingen som Head of Performance i Komplett.no, og blir ny digital direktør i Starcom.

Det var Kampanje som først meldte om overgangen.

Ligner har tidligere vært ansatt i Starcom, og har vært partner i reklamebyrået Publicis, New York.

– Jeg mener Starcom og Publicis er og forblir et av de meste fremoverlente miljøene innenfor kommunikasjon i Norge. Så når muligheten dukket opp for å reise hjem og nørde på Norges mest interessante annonsører og lede de beste folka, var dette en mulighet som ga energi og det ble helt umulig for meg å si nei, sier Ligner til Kampanje.

Byråleder Camilla Halleraker, ser frem til at Ligner kommer «hjem igjen».

– Patric har en unik forståelse og interesse for hvordan data, teknologi og bruk av digitale plattformer kan bidra til å skape vekst for våre kunder. I dagens datadrevne verden, trenger vi de som kan løfte blikket og virkelig se muligheter for hvordan media kan bidra til forretningsvekst. I tillegg har Patric også den sjeldne evnen å klare å kombinere en teknisk forståelse med en stor dose kreativitet og formidle dette på en pedagogisk og inspirerende måte. Dette vil styrke et allerede sterkt lag, sier hun til Kampanje.

Halleraker kaller Ligner «et strategisk, orientert digitalhode», som vil komme godt med i performance-avdelingen som blant annet jobber med å utvikle løsninger, verktøy, progrematiske mediekkjøp, sosiale medier og søk.

– Med økende fokus hos de fleste kunder på å skape bedre kundeopplevelser og aktivering på tvers av ulike medieplattformer gjennom bruk av egne førstepartsdata, samt viktigheten av e-commerce for mange, blir Patric og hans bakgrunn særlig viktig som ressurs både internt og for våre kunder. Som mediebyrå er vi godt rigget for å hjelpe kundene våre med dette, og med økt etterspørsel etter denne type rådgiving ser vi frem til å styrke oss ytterligere innen et viktig fagområde, sier Halleraker til Kampanje.

Powered by Labrador CMS