Margrethe Geelmuyden og Juliana Xavier med full gulljubel i Cannes.

Geelmuyden Kiese og Yara sikret seg gull i Cannes

Denne gangen gikk det i delfiner og ikke løver.

Publisert Sist oppdatert

– Det å få anerkjennelse for at arbeidet man gjør holder topp internasjonal standard, det er gledelig og det er vi veldig stolt over.

Det sier Margrethe Geelmuyden til KOM24. 

Normalt sett er det i slutten av juni det er gøyest for folk som jobber med reklame og markedsføring å være i Cannes. 

Men også på høsten kan det regne gull, om man er heldig.

Blant de heldige denne høsten er Geelmuyden Kiese og Yara som sikret seg gull i Corporation Media & TV Awards, torsdag kveld.

Den internasjonale konkurransen er åpen for filmprodusenter, kunder, byråer, TV-stasjoner og studenter og deler ut i Dolphin-trofeene i gull, sølv, svart, blått og hvitt.

GK sikret seg altså gull for deres kampanje Pulse for Yara.

Hovedelementet i kampanjen er filmen «The Pulse». Den hadde førpremiere under World Economic Forum 2023 i Davos, men hadde offisiell lansering på Earth Day og gikk live i 38 markeder samtidig.

Filmen ble produsert høsten 2022, med opptak i Danmark, Tyskland, Vietnam og Sør-Afrika.

I tillegg til filmen består kampanjen av en rekke annonser, både print og digitalt, contentfilmer og -artikler, deriblant et intervju med den norske geologen Lars Eivind Augland som bestemte seg for å se nærmere på fenomenet med pulsen.

Kampanjen skal inspirere til endring i den globale matvarekjeden.

– Det er veldig hyggelig å sammenligne seg med andre dyktige miljøer og vise at man levrer til gull, sier Geelmuyden som har vært tekstforfatter og kundeansvarlig på prosjektet. 

Hun var i Cannes og mottok prisen sammen med Juliana Xavier, head of brand management i Yara International.

Kreativ leder i Geelmuyden Kiese, Ole Henrik Stubberud, har vært det kreative teamet sammen med Trygve Tønnesen.

– Gull er jo alltid gøy det og gull i Cannes er jo ekstra morsomt, de har tydeligvis flere dyr å by på, sier Stubberud til KOM24.

Han sier at de kom over innsikten til filmen, at jorda har en puls som slår hvert 26. sekund helt tilfeldig. 

– Jeg tenkte at det kan jo ikke stemme, at det er en så stadig puls. Men det er det jo faktisk, sier han.

For da de oppdaget det begynte de å grave i det hele og måtte snakke med flere eksperter. 

– Det endte med norsk geolog som kunne bekrefte at dette faktisk er sant. Det måtte det spinnes rundt, sier han.

Torsdag kveld holdt det altså til gull i Cannes. 

Powered by Labrador CMS