Visit Oslo er ute med ny kampanje Skal forsøke å gjenskape suksessen fra forrige gang. Men NewsLab er ikke med denne gangen.
Andrew undersøkte Cannes-vinnerne. Det han fant var urovekkende Mener reklamepriser i altfor stor grad verdsetter feil egenskaper.
Norske Halvard har nøkkelrolle i RTLs globale annonsearbeid Halvard Kristiansen har en global direktørstilling i mediegiganten RTL og leder deres AdAlliance-kontor i Norden. Han takker sin gamle sjef Morten Carlsen for karrieren.
Vil forsvare Norges ære i Cannes: – Ikke lett å være ung i bransjen Etter to døgn med høyt tempo og korte netter har Kristine Solli og Marcus Punsvik fra Sparebank 1 Nord-Norge levert sitt bidrag i Marketers-kategorien under Young Lions. Nå er det endelig tid for en pust i bakken.
Dette er serievinneren i Cannes sine beste råd til norsk reklamebransje Å forstå hverandre, kreativitet og å være modig er tre stikkord fra Jake Barrow.
Anorak-duo om Cannes-innspurten: – Veldig stressende, er du gal To intense dager med idéutvikling, filming og klipping. Nå venter Jens Østrem og Sebastian Pandonis spent på resultatet i Young Lions Film.
Slik bygger merkevarer relevans på tvers av generasjoner Merkevarer som jager trender dør fort. Publikum lukter bullshit på mils avstand, advarer markedsføringstoppene i Cannes.
Dentsu-topp tror Cannes-konkurrent vil tvinge seg fram – Jeg har problemer med å se at det er et positivt regnestykke for de fleste norske byråer eller selskaper, sier Paal Fure om kostnadene ved å sende folk til Cannes.
Har fått ny prestisjejobb i gigantbyrå – Vi har jo verdens kuleste jobb og det bør jo føles også at det er det.
For første gang på seks år kjemper Geelmuyden Kiese om gull-løver i Cannes – Jeg blir helt skjelven av å tenke på det.
Mener mediebyråene har normalisert middelmådighet Mange mediebyråer bruker fortsatt store summer på det som i bransjen kalles dull media – flater som verken engasjerer, treffer målgruppen eller skaper resultater. Det hevder en australsk forsker.
Klar for PR-kamp i Cannes: – Nå går det for full maskin Trigger-duoen er Norges håp i Young Lions PR – KOM24 møtte dem rett etter briefen – Nå har de bare timer på seg til å redde verdens ville bier.
Klar for 24 intense timer i Cannes: – Vi går for gull Det er varmt, det er intenst – og det er overveldende. Men Maja Wirum (26) og Angelika Marcinkeviciute (26) kjenner på støtte, forventninger og en god dose konkurranseinstinkt før de får årets Young Lions-brief i Media-kategorien.
Nå er Norge i gang med Cannes: Fire jobber på shortlist Etter en tung start er det endelig norske jobber å se på shortlist i Cannes.
JCP på shortlist til Heavent Awards – eneste norske byrå JCP har sikret seg en plass på shortlist til Heavent Awards i Cannes med sitt arrangement «Party Like Norwegian» for Norwegian.