Stiftelsen Norsk Folkemuseum har ansatt Gitte Skilbred som ny direktør for marked, kommunikasjon og kommersiell virksomhet.

Norsk Folkemuseum henter Gitte Skilbred fra Munch

Trer inn i rollen som som ny direktør for marked, kommunikasjon og kommersiell virksomhet.

Publisert

– Det er noen helt unike og viktige steder som er samlet under Stiftelsen Norsk Folkemuseum, og som mange har et nært og godt forhold til det. Jeg ser det som utrolig spennende å få være med å videreutvikle denne betydningsfulle kulturarven som Stiftelsen Norsk Folkemuseum representerer, sier Gitte Skilbred, i en pressemelding.

Hun kommer fra en tilsvarende stilling ved Munch, der hun siden 2013 har bygget opp den kommersielle organisasjonen i samarbeid med direktøren. Tidligere har hun også jobbet i Care og redd Barna.

– Stiftelsen Norsk Folkemuseum er en viktig institusjon for hele Norge, med stor faglig tyngde og sterk oppslutning fra publikum. Jeg er svært glad og ydmyk for å kunne bidra til å videreutvikle den faglige kvaliteten og gjøre oss relevante for stadig nye publikumsgrupper.

Skilbred har mastergrad i corporate communication fra Bournemouth og bachelor i internasjonal markedsføring.

Stiftelsen består av Norsk Folkemuseum, Norsk Maritimt Museum, Eidsvoll 1814, Bygdø Kongsgård, Bogstad Gård og IBSEN Museum & Teater. Direktør i Stiftelsen, Nina Refseth er svært glad for å få Skilbred med på laget.

– Vi er utrolig glade for å ha fått en offensiv leder med bred kommersiell erfaring fra kulturfeltet. Jeg er sikker på at Gitte med sin bakgrunn kan gjøre oss til en mer synlig og attraktiv samarbeidspartner for flere, både private og bedrifter, sier direktør i Stiftelsen, Nina Refseth.

Skilbred starter i jobben 1. juni.

Powered by Labrador CMS