TRY-gjengen vant tre gull i årets Gulltaggen.

TRY med tre gull på årets Gulltaggen

TRY har gått av stabelen med tre gull i Gulltaggen 2022.

Publisert Sist oppdatert

– Det er fantastisk, det er så gøy, forteller kreatør i Try Caroline Riis. Gulltaggen er en helt egen pris i Norge, det å hevde seg digitalt og vinne tre gull her viser at TRY-huset leverer på så mange plan. Å kunne levere på alt fra en tradisjonell kampanje til en nettside til en reklame, forteller hun til KOM24.

TRY er en av byråene så langt med flest gull i Gulltaggen 2022, med tre gull.

TRY hadde sendt inn hele 12 bidrag til IMNA Gulltaggen Award, og vant blant annet i kategorien kampanje med «Easee – elektrisk relevans». Juryens begrunnelse:

«Kampanjen har en tydelig målsetting. Den baseres på god og grundig innsikt om både marked og målgruppen, og kobler dette med smart bruk av data og en smart mediestrategi. Når man i tillegg får til perfekt timing, både i et marked i vekst, men også i et marked med en løpsk prisutvikling, og kombinerer dette med gode uttak hvor dataen naturlig implementeres, får vi ikke mindre enn et svært solid case. Caset har også levert svært gode resultater i sin kategori, og gjorde at merket ledet an på kjennskap og bidro til økt salg gjennom og etter kampanjeperioden. »

Kreativitet

Caroline Riis og Cedric Jud

Hjernen bak «Easee – elektrisk relevans» Cedric Jud forteller at tanken var å ta noe som var å finne en kreativ måte å vise fram noe aktivt og etablert.

Alle menneskene på huset jobber på helt forskjellige måter, og alle kommer sammen og bygger på hverandres kreativitet, noe som er helt nydelig.

Riis forteller at hun føler alle gullene er fine på hver sin måte, men var selv med på «Easee – elektrisk relevans», og at den derfor står ut fra de andre.

–Vi valgte å bruke huset og vi valgte å bruke de digitale kreftene vi har, og gjorde et tradisjonelt budskap på en innovativ måte. Jeg er spesielt stolt av det, må jeg nesten si. Jeg synes også alle tre gullene i dag er noe å være stolte av.

Kvalitetsmennesker

Jud trekker fram at han er stolt av bidragene som ikke vant, men som ble nominert og shortlistet for Gulltaggen.

– Den viser alt vi gjør på TRY-huset, og viser alle mulighetene du har når man er i et selskap som gjør så mye forskjellige ting. Et selskap som bringer inn kvalitetsmennesker fra forskjellige felt.

Riis er stolte av at TRY klarer å være innovative og skape nye ting.

– Det er noe med å ikke bare være kjent for at man skaper reklamefilmer, men at TRY faktisk kan være på toppen i det å levere innovative løsninger for 2022 og 2023, sier Riis.

– Og vi kan levere bra reklamefilmer, legger Jud til.

Powered by Labrador CMS