– Det er veldig på tide at også kvinnefotballen får noen som jobber konkret med innhold og sosiale medier, sier Caroline Stellander Vollen.

Caroline skal jobbe med innholdsproduksjon i RBK Kvinner

Caroline Stellander Vollen gleder seg til å lage innhold i sosiale medier for Rosenborg BK.

Publisert

Caroline Stellander Vollen har blant annet erfaring nyutdannet fotograf ved Media College Denmark i Viborg. For tiden studerer hun digital markedsføring ved Høyskolen Kristiania.

Nå har hun startet i en 50 prosent stilling i Rosenborg BK. Her skal hun lage innhold på sosiale medier for kvinnelaget.

– Det er veldig på tide at også kvinnefotballen får noen som jobber konkret med innhold og sosiale medier. Jeg håper det kan være med på å skape mer interesse. Akkurat nå er det jo ganske mye mer liv rundt herrefotballen, sier Vollen til KOM24.

Rosenborg har en større kommunikasjonsavdeling enn de fleste andre fotballklubber i Norge. Vollen kommer til å jobbe tett på de andre ansatte i denne avdelingen.

– Det er en veldig spennende jobb. Ingen har hatt denne stillingen på kvinnesiden hos oss før, og jeg får mye hjelp og gode tips fra de som jobber på herresiden.

– Vi har startet med å være veldig aktive på Snapchat, der vi deler mye fra treningene. Noen ganger tar spillerne over styringen, slik at de som bryr seg om laget kan bli bedre kjent med dem, sier Vollen.

1. januar 2023 ble Rosenborgs kvinnelag og herrelag formelt fusjonert. Kvinnelaget bar navnet Sportsklubben Trondheims-Ørn frem til 2020. I fjor kom de på andreplass i Toppserien bak Brann.

Powered by Labrador CMS