TRY Design står bak den nye identiteten til Kredinor.
TRY Design står bak den nye identiteten til Kredinor.

TRY Design står bak Kredinors nye identitet: Fra nifst til imøtekommende

Den nye identiteten skal bidra til mindre stress og uro.

Publisert

I omdømmeundersøkelser er inkassobransjen helt nederst på listene – og de fleste skvetter når de får et brev fra et inkassobyrå, skriver Kredinor i en pressemelding.

I forbindelse med fusjonen mellom Kredinor og Modhi, har TRY Design utviklet ny visuell identitet for nye Kredinor.

– Selskapet som tidligere kanskje har blitt oppfattet som litt nifst, skal bli både tilgjengelig og imøtekommende, sier Sindre Annweiler i TRY Design.

Designsystemet består av en logo med et karakteristisk logosymbol, sterke farger og definerte former.
Designsystemet består av en logo med et karakteristisk logosymbol, sterke farger og definerte former.

– Målet for den nye identiteten var å støtte dette, både visuelt og kommunikativt, slik at hele brukeropplevelsen blir transformert.

Mindre uro

Den nye identiteten skal bidra til at de som tar kontakt med Kredinor, skal oppleve mindre stress og uro, og få en følelse av lettelse og egen mestring.

– Gjennom det nye visuelle språket kan vi nå fram til både venstre og høyre hjernehalvdel.

Den nye identiteten så dagens lys den 16. januar, samtidig som den nye nettsiden ble lansert.

– Vi er veldig fornøyde med resultatet og har fått en verktøykasse som både spiller på strategien, er tilpasset digitale flater og har en volumknapp som kan skrus opp og ned, sier Brand- og Marketing Manager i Kredinor, Lars Kåre Helsem.

Og tilføyer at det var stor jubel da den nye identiteten ble lansert for 600 ansatte i slutten av desember.

Riktig fokus

– Da TRY kom inn i prosessen hadde vi lagt strategien vår. De stilte likevel så gode spørsmål at vi tok en liten ekstrarunde for å tydeliggjøre vår posisjon og vår personlighet., sier Chief Strategy Officer i Kredinor, Charlotte Surén.

En bedre historiefortelling, færre setninger og en tydeligere retning ble resultatet etter noen interne runder.

– Det ga oss en mye bedre plattform for å utvikle den visuelle identiteten. Nå kunne vi konsentrere oss om hva som var riktig for selskapet i stedet for å støtte oss på personlige visuelle preferanser i ledergruppa.




Powered by Labrador CMS