Dior Xmas Giant Pop Up, har poppet opp på Egertorget i Oslo.
Dior Xmas Giant Pop Up, har poppet opp på Egertorget i Oslo.

Flere annonsører ønsker kreative kampanjer: – Tendens til å spre seg i sosiale medier, sier Clear Channel

Kundene vil lukte, prøve og oppleve.

Publisert

I september måtte tigeren på Jernbanetorget dele plass med installasjonen fra luksusmerket, Christian Dior. Dior valgte en kreativ løsning da de skulle lansere sin nye parfyme, Miss Dior Eau De Parfum, og fikk hjelp av Clear Channel.

Project Manager Create, Isabel R. Davis Brodtkorb.
Project Manager Create, Isabel R. Davis Brodtkorb.

Oslo ble valgt i forbindelse med åpningen av Dior sin første butikk i Norden, og var én av seks byer rundt om i verden, sammen med Paris, New York, Tokyo, Milan og Düsseldorf, som fikk en slik installasjon plassert i bybildet.

I hele to uker var «Miss Dior Giant Pop Up» utplassert. Nå har Dior på nytt inntatt Oslo, denne gangen på Egertorget.

– Dette er Dior Xmas Giant Pop Up, sier Project Manager Create i Clear Channel, Isabel R. Davis Brodtkorb, til KOM24.

Annonsørene ønsker interaksjon

Giant ble designet av Dior og bygget av JCP på oppdrag fra Clear Channel. Juleversjonen er det Studio 54 som bygger på oppdrag fra Dior.

I forbindelse med den første pop-up-en inngikk Clear Channel inngått en egen avtale med Oslo kommune. Clear Channel har også kontrakt for markedsplasser på kjøpesentre, T-banestasjoner og Oslo Lufthavn. Dennis Højland Nyegaard, Country Manager i Clear Channel, ser en økende etterspørsel av kampanjer som Dior.

Dennis Højland Nyegaard.
Dennis Højland Nyegaard.

– Vi opplever at annonsørene ønsker å ha en interaksjon mellom produktet og kundene i større grad enn tidligere. Kundene skal ikke bare se produktet, men de skal også få lukte, prøve og oppleve det.

På grunn av pågangen, har Clear Channel satt på en selger som er dedikert til salg av markedsplasser. Det er også et eget in house-team som hjelper med å utvikle og kvalitetssikre de kreative konseptene.

– Slike kreative kampanjer får ofte stor oppmerksomhet, og aktivering. Både Porsche og Polestar fikk svært sterke resultater på sine kampanjer. Kreative kampanjer har også en tendens til å spre seg i sosiale medier, et godt eksempel på dette er Maarud. Så det er ikke vanskelig å forstå hvorfor dette er attraktivt for annonsørene.

Powered by Labrador CMS